Nvidia Drivers werken niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hey,

Sinds een paar maanden startte bij me vader het programma van "nvdisp" niet meer, dit zorgde er voor dat elke keer als je opstartte en aanmelde de resolutie op 800x600 stonden, aangezien het een 19" tft is, is het het beste om hem op 1280x1024 te zetten, maar dat moet dus iedere keer handmatig.

Nou stonden er niet de nieuwste drivers op de computer (videokaart = Nvidia 7300LE), heb ik de nieuwste naar het bureaublad gedownload,

Vervolgens heb ik met Driver Cleaner Platinum Edition, de nvidia videokaart drivers verwijdert.

PC opnieuw opgestart

NFR (nvidia nasty file remover) gestart en gezocht, verwijdert wat dat programma vondt.

PC opnieuw opgestart

Nieuwste drivers vanaf bureaublad geinstalleerd.

Hier zijn wat screenshotjes:

2001741607334293104_rs.jpg

2001761029655109064_rs.jpg

2001772327755334024_rs.jpg

2001720344902962492_rs.jpg

Dat ken ik maar dan geeft hij:

The NVIDIA Smart Scan was unable to evaluate your system hardware. Please use Option 1 to manually find drivers for your NVIDIA products.

The NVIDIA Smart Scan tool is a BETA release. We welcome your feedback here.

Ik startte net nog een keer opnieuw op en toen kreeg ik wizard nieuwe hardware gevonden, en toen gaf hij dit, wat ik erg raar vindt

2000268232035209083_rs.jpg

Het is btw een Dell Dimension 9150. Dus ik kijk zo wel ff op die Dell site.

Maar wel speciaal voor DIE kaart in DIE Dell.
Als ze werken is het toch goed??

Ik kom uit op de volgende driver:

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html

Ik krijg langzaam het vermoeden dat je na de deinstal van de oude drivers niet de pc opnieuw hebt opgestart om dat de toegang werd gewijgerd, mogelijk omdat enkele bestanden nog in gebruik waren. Na de reboot had je die melding niet.
Denk dat de nieuwe drivers zich nu wel laat instaleren.

Laatst bewerkt:
Ik kom uit op de volgende driver:

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html

Ik krijg langzaam het vermoeden dat je na de deinstal van de oude drivers niet de pc opnieuw hebt opgestart om dat de toegang werd gewijgerd, mogelijk omdat enkele bestanden nog in gebruik waren. Na de reboot had je die melding niet.
Denk dat de nieuwe drivers zich nu wel laat instaleren.

Nee ik heb gewoon gedaan wat ik zei.

En die drivers heb ik al 6x geprobeert te installeren

Nee ik heb gewoon gedaan wat ik zei.

En die drivers heb ik al 6x geprobeert te installeren

Zoiezo 1e fout,,,
bij nvidia hoef je de drivers niet te verwijderen...
nvidia heeft het zo gemaakt dat het de oude automatish update of als nodig is verwijderd.

wat je zou kunnen proberen is systeem herstel voor je ze verwijderd hebt en het opnieuw proberen....

Zoiezo 1e fout,,,
bij nvidia hoef je de drivers niet te verwijderen...
nvidia heeft het zo gemaakt dat het de oude automatish update of als nodig is verwijderd.

wat je zou kunnen proberen is systeem herstel voor je ze verwijderd hebt en het opnieuw proberen....

Systeemherstel voordat ik ze verwijdert heb? hoe doe ik dit dan, want ik heb geen systeemherstelpunt gemaakt.

En ik verwijder nvidia drivers liever, omdat je soms dan ook opeens niet meer kan opstarten vanwege een of andere fout. (Heb dat 1x gehad na het niet deinstalleren van de drivers en gewoon de nieuwe erover heen gooien) Maar weet je zeker dat dat niet hoeft bij Nvidia

edit: bij de installatie zegt hij "toegang geweigerd" waar slaat dit op? ik zit op het account met administrator rechten

Laatst bewerkt:
Systeemherstel voordat ik ze verwijdert heb? hoe doe ik dit dan, want ik heb geen systeemherstelpunt gemaakt.

nou er zijn zowiezo altijd om de zoveel dagen controle punten,, je zou het naar een tijd terug kunnen zetten dat je weet dat die goed liep;)
ook dit garandeer ik niet of het werkt,, maar wie weet;)

Maar weet je zeker dat dat niet hoeft bij Nvidia

Ik kan dit niet voor 100 procent garanderen.
Alleen doe ik dit zelf NOOIT op verschillende pc`s die ik behandeld heb en geen van alleen geeft problemen, alleen een van ATI vandaar dat ik ook alleen nvidia er bij zei.
Blijkbaar hebben hun er wel iets tegen gedaan.

nou er zijn zowiezo altijd om de zoveel dagen controle punten,, je zou het naar een tijd terug kunnen zetten dat je weet dat die goed liep;)
ook dit garandeer ik niet of het werkt,, maar wie weet;)

Ik kan dit niet voor 100 procent garanderen.
Alleen doe ik dit zelf NOOIT op verschillende pc`s die ik behandeld heb en geen van alleen geeft problemen, alleen een van ATI vandaar dat ik ook alleen nvidia er bij zei.
Blijkbaar hebben hun er wel iets tegen gedaan.

Ah okey, nou ik heb inmiddels 10 verschillende drivers (ook de originele die bij de dell pc werden geleverd, maar hij zegt bij elke installatie "toegang geweigerd") 100x geinstalleerd en weer gedeinstalleerd en dan weer te rebooten om vervolgens weer nfr te starten en dan weer te rebooten. Dus ik weet het ff niet meer. Misschien dat ze bij Dell me iets kunnen vertellen, probeer het straks wel even.

Ah okey, nou ik heb inmiddels 10 verschillende drivers (ook de originele die bij de dell pc werden geleverd, maar hij zegt bij elke installatie "toegang geweigerd") 100x geinstalleerd en weer gedeinstalleerd en dan weer te rebooten om vervolgens weer nfr te starten en dan weer te rebooten. Dus ik weet het ff niet meer. Misschien dat ze bij Dell me iets kunnen vertellen, probeer het straks wel even.

Probeer ook eens de instalatie bestanden in een andere map uit te pakken,, ze gaan standaard naar een map,, maar mischien dat je ze naar een andere map moet uitpakken bijv je maakt een nieuwe map op C aan c:\niuwedjdjfj
en pakt daar de bestanden uit,, daar vraagt die naar als de setup op start.
kans dat die het dan wel doet, heb dit wel vaker mee gemaakt;)

Probeer ook eens de instalatie bestanden in een andere map uit te pakken,, ze gaan standaard naar een map,, maar mischien dat je ze naar een andere map moet uitpakken bijv je maakt een nieuwe map op C aan c:\niuwedjdjfj
en pakt daar de bestanden uit,, daar vraagt die naar als de setup op start.
kans dat die het dan wel doet, heb dit wel vaker mee gemaakt;)

Ga het proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan