NVidia EN ATI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubdos

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
145
Hallo allemaal,

Ik heb een medion pc, AMD Phenom X3, en een HD4200 van ATI. Ik ben er niet echt tevreden over. Zou het kwaad kunnen om er nog een extra kaart bij te steken als die van NVidia is? Zouden de twee conflicten kunnen veroorzaken?

Ruben
 
Hallo allemaal,

Ik heb een medion pc, AMD Phenom X3, en een HD4200 van ATI. Ik ben er niet echt tevreden over. Zou het kwaad kunnen om er nog een extra kaart bij te steken als die van NVidia is? Zouden de twee conflicten kunnen veroorzaken?

Ruben

Bijsteken gaat niet lukken, je kunt wel de kaart vervangen
 
Ik dacht dat als je 2 kaarten in je pc wou, dat ze exact het zelfde moesten zijn..? Toch? Verbeter me als ik het fout heb hoor :D
 
Ik ben ook benieuwd of het wel op je moederbord past. Denkt niet gauw dat een merk PC ontwikkelaar zo snel een moederbord met een 2de videokaart slot neemt. Hun willen denk ik eerder dat je gewoon een hele nieuwe pc koopt. :p
 
@Timmeh2,

Wat denk je van meerdere PCI-E sloten van tegenwoordig, waar je twee of meerdere videokaarten in SLI of Crossfire kan draaien?
 
@Crash,

Daar heb je gelijk in. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik betwijfel of er überhaupt wel meer dan één op zijn moederbord zit.
 
Ik denk wel dat ik nog een PCI-e slot over heb. Kent iemand mijn moederbord? Het is een Akoya MD8394

Ik heb zelf nog niets gevonden over vrije pci-e sloten op m'n bordje, maar ik vind m'n HD3450 te slapjes...
 
Ik denk wel dat ik nog een PCI-e slot over heb. Kent iemand mijn moederbord? Het is een Akoya MD8394

Ik heb zelf nog niets gevonden over vrije pci-e sloten op m'n bordje, maar ik vind m'n HD3450 te slapjes...

Net had je nog de HD4200.:)
Weet je ook zeker dat dat de naam van je moederbord is? Dit vind ik namelijk via Google: "De MEDION AKOYA® MD8394 is een performante all-round pc.'
 
er zijn fabrikanten die het willen maken dat crossfire en SLI samen kunnen maar deze chipset zal waarscheinlijk erg duur zijn ik ken ze zelf niet

op het moment kun je dus geen Nvidia en ATI kaarten tegelijk gebruiken

ik raad je echter aan om bij ATI te blijven want zij hebben een enorme voorsprong als het gaat om kwaliteit en prijzen hun nieuwsten budget kaarten van ati(HD5750) zijn ongeveer net zo goed als de nieuwe kaarten van Nvidia (ENGTX275) maar kijk dan naar het prijs verschil

en als je tog 2 Nvidia kaarten wilt gebruiken moet je ook nog eens SLI licentie kopen
betekend dus dat je moet betalen als je 2 Nvidia kaarten wilt gebruiken

en met crossfire heb je dat dus niet

ow ja vergeet niet de Nvidia GT200 series zullen binnenkort END OF LIFE komen zodra de GT300 series uitkomen
 
Laatst bewerkt:
Die ati 4200 of 3450 valt te verwaarlozen als je die in crossfire..


Je kan beter gewoon een enkele videokaart kopen zoals bijvoorbeeld de ati 4890 (140 euro)
Dit was vorige maand nog de beste van AMD.

Wel moet je waarschijnlijk een nieuwe voeding van 500 watt (50 euro)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan