NVIDIA firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik onlangs mijn computer laten repareren bij een computerzaak waarbij alles ook is geformatteerd en windows opnieuw is geinstalleerd.
Nu zie ik tot mijn grote verbazing dat er ook een NVIDIA firewall aanstaat. Ik wist niet dat deze bestond en wil helemaal niet deze firewall gebruiken, maar zonealarm.
Ik wil deze firewall dus verwijderen, maar zie hem niet staan onder het lijstje software, maar wel onder alle programma's, maar zie geen unistalleren staan?
Mijn vraag is nu hoe ik deze firewall moet verwijderen?

Je bedoelt deze firewall van nVidia?

En zie je hem bij Opstarten onder msconfig?

Laatst bewerkt:
Je bedoelt deze firewall van nVidia?

Ik weet het niet zeker, maar dit is hem:
naamloos.JPG

En als dit hem is, staat hij er inderdaad onder:
2.JPG

Betekend dit dat als ik hem uitvink hij geen problemen meer geeft met zonealarm?

Die regel bij msconfig is niet de regel van de firewall, maar jammer genoeg de '' standaard-regel '' als je nVidia drivers met software geinstalleerd hebt.

Maar als je bij Alle programma's --> NVIDIA Corporation --> NVIDA Firewall kiest, misschien kan je daar de firewall in ieder geval uitzetten.

Hij staat inderdaad ook uitgeschakeld :)
Maar nu loopt er een onnodig proces op de computer die ik helemaal niet wil.
Toen de computer nog nieuw was stond hij er niet.
Kan ik hem misschien eraf krijgen door de nvidiadrivers in software te verwijderen?

Edit: Vorig jaar kreeg ik ook problemen met drivers van nvidia, dus als het goed is heb ik die ook verwijderd en staan er standaard windows drivers op. Als ik die vinkje die ik in vorige bericht aangaf en het vinkje in de eerste regel uitvink van Nvidia starten ze dan in ieder geval niet meer op of levert dit problemen op?

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is die regel in msconfig --> opstarten er alleen maar voor dat het je het tekentje van nVidia rechtsonderin de taakbalk ziet en dat je het configuratiescherm van nVidia kan openen.

Je zou even alles van nVidia ( alle nVidia software + drivers ) kunnen deinstalleren en daarna nieuwste drivers van nVidia site downloaden, maar dan alleen te kiezen voor de drivers niet voor software eromheen.

Verwijderen van de drivers kan vaak wel via Configuratiescherm --> Software of met het tooltje Driver Cleaner, hier info + uitleg.

Laatst bewerkt:
Ik heb er maar voor gekozen om de firewall uit te laten staan en de 2 regels van Nvidia bij msconfig uit te vinken.
Nu zie ik tenminste geen icoontje meer en geeft dat ook geen problemen met Zone Alarm :thumb:
Dankje wel voor je hulp :) :cool:

Ik heb trouwens hetzelfde probleem, ruim 2.5 jaar later. De ndvidia firewall staat nu bekend onder Network Access Manager. Als ik het via sofware verwijder, doet internet het niet meer. Hoe kom ik hier vanaf? Het laat bepaalde programma's crashen.

@Sarita,

topics van 2007 zijn niet actueel meer, die mogen met rust gelaten worden. Daarbij is het niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic, graag een eigen topic over je probleem aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan