Nvidia Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieldatau

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik heb ernstige problemen met me computer.

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe computer.

Tijdens een potje Counsterstrike Source. liep mijn pc vast.

TOEN, kreeg windows zichzelf niet meer aan de praat. Tbleef maar opnieuw rebooten en er kwam steeds een blauw scherm zichtbaar met allerlei tekst.

Nadat ik toen een systemrecovery heb gedaan, werkt me pc weer prima.

MAAR!!!!!!!!

Het is dus nu, elke keer wanneer ik Counterstrike Source opstart, en het moment dat het spel bijna klaar is met laden, Wordt het scherm zwart, en kreeg ik een blauw scherm te zien met tekst ( deze kan ik ongeveer overnemen als men wilt voor verdere uitleg .)

Ik heb dit als volgt overgenomen.

"nv4_disp.dll "

en er stond

"schakel bios caching zowel shadowing uit"

Na ongeveer 10 sec start Windows zichzelf op.

En komt er een melding dat de pc van een ernstige fout is hersteld. Na het foutenrapport verzonden hebben. komt een Microsoft site mij te laten weten dat de fout waarschjnlijk ligt bij Nvidia/ Nvidia Corporation.

Wat te doen ?!?! ( ik wil mijn pc wel terug brengen naar Dixons om hun te laten kijken, maar ik hoop dat iemand het antwoord weet )

Ik denk dat het misschien tijdens het spel vastliep,. de stroom er af halen en opnieuw opstarten, mijn videokaart gegevens in de war heeft gemaakt en het spelletje spelen werkt nu niet meer :S)

Ik dank jullie zeer !!

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Geef de exacte foutmelding uit het blauwescherm maar. Mischien kan iemand daar meer mee.

Probeer eens nieuwe drivers die kun je downloaden bij nvidia

al gedaan voordat ik heb gepost,. ik heb de nieuwste drivers al op me pc staan :thumb:

Welkom op Helpmij.:)

Geef de exacte foutmelding uit het blauwescherm maar. Mischien kan iemand daar meer mee.

Ik heb geprobeerd de exacte foutmelding overteschrijven, maar scherm ging snel weg.

Ik heb dit als volgt overgenomen.

"nv4_disp.dll "

en er stond

"schakel bios caching zowel shadowing uit"

ik hoop dat mensen weten wat dit betekent.

Laatst bewerkt:
nv4_disp.dll is een nivida driver onderdeel probeer eens deze te verwijderen,
een een andere driver te instaleren

voor die dll moet op deze site zijn voor de download

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?nv4_disp

Nee, daardoor gaat de hele driver-installatie van de topicstarter op de hobbel. Die dll is voor oude nVidia-drivers en de topicstarter heeft de nieuwste driver al geinstalleerd. (welke dus ook de nieuwste dll-versie bevat)

Et hoeft niet direct te liggen aan de driver van nVidia, maar kan ook een grafische instelling in het BIOS wezen die dwarsligt.

Laatst bewerkt:
Nee, daardoor gaat de hele driver-installatie van de topicstarter op de hobbel. Die dll is voor oude nVidia-drivers en de topicstarter heeft de nieuwste driver al geinstalleerd. (welke dus ook de nieuwste dll-versie bevat)

Et hoeft niet direct te liggen aan de driver van nVidia, maar kan ook een grafische instelling in het BIOS wezen die dwarsligt.

Idd heb ik waarschijnlijk de nieuwste drivers al op mn pc, omdat deze pas 2 maandjes oud is.

Als er inderdaad een grafische instelling in het BIOS dwarsligt, hoe moet ik deze dan oplossen? en wie weet wat BIOS Caching en Shadowing functie inhoudt? want die moest ik uitschakelen.

(ikzelf denk daar het spelen van cs source en het vastlopen ervan, toen een system recovery, er inderdaad iets raars aan de hand is met mn videokaart of bios instelling :S)

@muurhond, bedankt voor attent reageren

Laatst bewerkt:
Dit kun je in de bios uitschakelen. Daar kun je inkomen door op del of F2 te drukken tijdens het opstarten. Soms is het een andere toets, maar dat staat meestal bij het booten zelf op je scherm. Even zoeken tussen de instellingen en dan op disabled zetten. Succes, maar of dit echt een oplossing is, weet ik niet. Het zal vast helpen, maar ik heb er te weinig verstand van om te weten wat de gevolgen zijn voor de snelheid van je videoprestaties tijdens het gamen etc.

Je kan in het BIOS ook de optimale waarden aanzetten. De juiste toets hiervoor hoort in de menus van het BIOS te worden weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan