nVidia Geforce 7025/nForce 630a

Status
Niet open voor verdere reacties.

Androno

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Ik heb laatst een nieuw computer gekocht, de Packard Bell iStart 8300, en dacht dat deze computer ook wel aardig zou presteren met het spelen van games. Nu weet ik wel het één en ander over hoe computers werken maar ben nu toch op een probleem gestuiten. Het spel Elder Scrolls: Oblivion IV doet het namelijk heel haperig op mijn computer. Ik ben nu al een paar dagen forums aan het afstruimen en heb de laatste drivers voor mijn videokaart gedownloadt, maar dat heeft nog niet enorm geholpen (wel een beetje). Ik heb ook op zo een site gecheckt of mijn computer oblivion kon draaien en daar bleek dat ie het ruimschoots kon. Kan iemand mij helpen?

Dit staat in de beschrijving van mijn computer:

Type processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-core
Harde schijf (GB): 360
Intern geheugen (MB): 3072
Model videokaart: nVidiaGeForce 7025
Beeldscherm grootte: 19"
Uitvoering: 4000+
Kloksnelheid (Mhz): 2100
Type intern geheugen: DDR SDRAM
Beeldscherm type: TFT
Beeldscherm resolutie: 1440 x 900
Video: Videokaart
Geluid: onboard
Type: High DefenitionAudio 5.1
Type harde schijf: SATA
Snelheid (rpm): 7200
Media station: DVD±RW, geheugenkaartlezer
Model: minitower
Aansluitingen: USB 2.0, Ethernet
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Kleur(en): zwart
Introductie model: 2007
Merk: Packard Bell
Typenummer: iStart 8300-19"

P.S. Ik denk zelf dat mijn videokaart niet voldoende is, maar ik heb daar weinig verstand van, want hij kan heeft een kloksnelheid van 425 Mhz als het goed is, maar is dat veel of weinig?

Helaas zul je met die PC niet echt goed games kunnen spelen, er zit zelfs geen echte aparte videokaart in, alleen een onbaord videochip, die niet snel genoeg is en ook nog eens een gedeelte van je interne geheugen (wat gebruikt wordt door de rest van de PC) afsnoept...

Ok, bedankt voor de snelle reactie :), maar ik vind de computer wel opzich lekker snel werken bij het maken van huiswerk en surfen. Betekent dit dat alleen me videokaart niet echt goed is en de rest wel van aardige kwaliteit is? Zo ja, kan ik er een andere videokaart inzetten hoewel de oude aan mijn moederbord zit vastgeplakt?

Het is op zich wel een redelijke computer, en je kunt er inderdaad een "echte" videokaart inzetten, en dan wel een geschikt voor een PCI-e slot

Nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, maar bestel je zoiets over het internet en zet je het er zelf in of ga je met je computerkast naar een winkelier? Tevens: wat is de prijs van een videokaart die de spellen redelijk goed kan laten draaien? (hoeft niet alles op high res en het beste van het beste)

Het zelf plaatsen van een videokaart is niet zo heel ingewikkeld hoor, gewoon de kast openschroeven. kaart voorzichtig in het slot duwen en met 1 schroefje vastzetten en eventuele stroomkabel (niet altijd) aansluiten. Daarna de kast weer dicht maken, monitor op de nieuwe kaart aansluiten, opstarten en de bijgeleverde software installeren.

Laten we het eens omdraaien, wat is je budget??

Ik moet zeggen dat ik nu niet meer zoveel game, vroeger deed ik dat namelijk wel vaker. Daarom ben ik niet echt bereid om er meer dan 100 euro voor neer te gaan leggen. Er is trouwens misschien nog een andere oplossing; de videokaart omwisselen met die van mijn oude computer. Maar ik denk dat dat allemaal niet kan omdat het heel andere systemen zijn.

Dat ligt er aan wat voor videokaart er in je oude computer zit.
En vergeet niet dat je nu op Windows Vista draait, vraagt toch allemaal wat meer van je kaart.

Sowieso zul je behoorlijk wat snelheidswinst hebben, ook je totale systeem, bij het plaatsen van een echte kaart, omdat je interne geheugen dan opeens voor je hele systeem gebruikt wordt!!

Voor een budget van max. 100,- euro hier wat linkjes van redelijk goede kaarten:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXU1Q
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXSCQ
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXUHA
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXXHB

Waarbij die laatste mijn voorkeur zou hebben.

Ah bedankt voor het advies! Kunnen ze trouwens allemaal zeer waarschijnlijk wel op mijn moederbord? Oh, en die jij aanraadde is geklokt op 650 Mhz en een andere op 1450 Mhz, nu zou ik in eerste instantie denken wat vreemd voor dezelfde prijs, maar daar zit zeker nog meer achter?

Van de eerste twee Ati kaarten is heeft de eerste het snelste geheugen, 2200Mhz.

Van de twee Nvidia kaarten heeft de 2e het snelste geheugen, 1600Mhz.

Maar er spelen nog meer dingen mee en op dit moment is een Nvidia kaart binnen dit prijssegment de snelste en beste kaart en die XFX is ook nog eens van huis uit een beetje over geklokt...

En alle genoemde kaarten passen in je pc!

Nou, hartelijk bedankt voor deze uitleg, dat verduidelijkt alles eindelijk een beetje. Normaal gesproken zoek ik alles op met Google, maar omdat ik niet zoveel verstand heb van wat er nou voor zorgt dat een spel soepel verloopt is het toch veel makkelijker om advies te krijgen van expert. Ik zal nu eens uitvogelen hoe ik deze post op opgelost kan zetten.

Dat kan helemaal onderaan rechts! En... graag gedaan en kom gerust langs met vragen en problemen, daar is Helpmij.nl voor!!

Oh, nog ff één vraagje voor alle zekerheid of de XFX 8600 GT/620 XXX past, er staat dat het een PCIe x 16 aansluiting is en hoe kan ik kijken of ik dat in mijn moederbord kan steken? Tevens: kan ik de onboard videokaart die er nu opzit er ook vanaf halen om ervoor te zorgen dat ie niet meer 'snoept'? En nog een vraag in het algemeen: ik las ergens dat de aansluiting met het beeldscherm ook verplaatst moet worden naar een horizontale stand, hoe zit dat precies in elkaar? Alvast bedankt voor het antwoord.

de video kaart onboard schakel zich zlf uit na dat de nieuw kaart is geplaats.
en nee deze kan je niet verwijderen dan sloop je het moederbord.
de kaart snoep dus zo wie zo geen geheugen meer na de nieuw kaart actief is.
als je zekker wil zijn kan je hem wel op disable zetten in de bios.
beeldscherm gewoon los maken en dan platsen op de nieuwe kaart van achter,
wijst van zelf past op 1 manier 2 als je een hammer gebruik ik raad dat dus niet aan :p

De kaart heb ik inmiddels al ongeveer een maand en hij doet het uitstekend. Ik vroeg me alleen nog af of de andere onboard kaart nog actief was (ik had niks in BIOS gedaan ofzo), maar dat blijkt dus gelukkig niet zo te zijn. Bedankt voor het antwoord :)

beste mensen
ik heb de zelfde computer als jou/hem
maar ik zit met een klein probleempje die links die gestuurd zijn kan ik wel openen maar ze bestaan niet meer dus : zou je me een andere link kunnen sturen of de naam ofso
ps: ik heb gister cod5 gekocht maar ik weet niet of ik die kan spelen op deze comp dus ik wil het uitbereiden
groetjes philippe

beste mensen
ik heb de zelfde computer als jou/hem
maar ik zit met een klein probleempje die links die gestuurd zijn kan ik wel openen maar ze bestaan niet meer dus : zou je me een andere link kunnen sturen of de naam ofso
ps: ik heb gister cod5 gekocht maar ik weet niet of ik die kan spelen op deze comp dus ik wil het uitbereiden
groetjes philippe

Topic is ook al meer dan een jaar oud......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan