NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenniepennie

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hallo

Ik heb een Acer M3641 en mijn moederbord is kapot. Ik ben van plan een vriend het te laten maken maar ik wil graag dezelfde versie van moederbord GeForce 7100 kopen en installeren aangezien ik anders ook het RAM moet vervangen.

Het lijkt erop dat die noch op de site van Nvidia, noch ergens anders wordt verkocht.

Iemand een idee?

Correct, ik heb het typenummer van Acer ingetypt in het zoekvak bij hen en kreeg toen die tweedehandsjes.

Maar het is niet mijn bedoeling om een nieuwe Acer M3641 te kopen, maar enkel het moederbord ervan (GeForce 7100 )

Dat begreep ik al, maar reagerend op je startbericht dat de plankjes (kennelijk) niet meer nieuw te koop zijn, ontkom je er wellicht niet aan om een complete machine te kopen (tweede hands) en daar het plankje uit te halen.

Daarbij komt ook nog eens dat áls het plankje wel nieuw te koop zou zijn geweest, dit vermoedelijk net zo duur, of mogelijk zelfs nog duurder zou zijn dan een complete 2e hands machine.

Ik heb namelijk bij een Dell uit het begin van de jaren '90 zo'n akkefietje bij de hand gehad. Dell wilde best een plankje leveren voor de 5 of 6 jaar oude machine, dat zou mij ruim fl. 400,-- gekost hebben. Een tweede hands pc waarin dat plankje zat, kostte iets van fl. 250,--.
Vragend naar de reden waarom een plankje zo duur moest zijn, antwoordde Dell: "Tja, die computer is al zodanig verouderd, daar hebben we eigenlijk geen nieuwe onderdelen meer voor. We hebben ze wel, daarvoor moeten we diep onze magazijnen in, maar dat zijn schaarse onderdelen en alles wat schaars is, u weet het wel, dat is duur............... ".

Laatst bewerkt:
Mag ik het nog anders benaderen? Boeit het iemand of het hetzelfde moederbord is? Enige waarvoor het telt is de socket en de voetjes voor het geheugen. Als die passen ben je klaar al zou je er een moederbord inzetten van het merk XXX.

Dat verandert natuurlijk wel alles. Met mijn zero hardware kennis dacht ik dat het alleen mogelijk was om een origineel moederbord te installeren, maar blijkbaar maakt buiten de socket (LGA775 Socket) dus weinig uit?

Raad je me een bepaalde aan die jij ook interessant vindt?

Nee, ik zou gewoon de eerste en de beste pakken waarop je processor en het geheugen past. Enige consequentie van een compleet ander moederbord is dat je een eventuele schaduwkopie van je gehele hdd niet terug kunt zetten. Je zal Windows en al je progjes opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan