Nvidia Geforce 710M

Status
Niet open voor verdere reacties.

PowerlifeHD

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Goedenavond!

Ik heb een vraagje over de GPU van mijn computer; namelijk, wat is de maximum temperatuur hiervan?
Ik kan er niks over vinden op Google, en ben zelf qua hardware niet zo slim.
Ik weet dat ik met de meeste games niet boven 70C kom, maar ik heb reeds Far Cry 3 gekocht, en speel deze nu met 70-80C.. (Ik gebruik GPUTemp om dit te meten).
Is dit te heet of kan ik zonder zorgen blijven gamen?
Alvast bedankt voor de hulp!

EDIT: Wat aanvullende informatie;
Ik game op een laptop, waarvan de specs:

Windows 8 64-bit
Intel Core i5-3230M 2.60Ghz (Kan geboost worden tot 3.2Ghz)
6GB RAM
Intel HD4000 + Nvidia Geforce 710M

Laatst bewerkt:
Hallo. Tegenwoordig zijn alle videokaarten standaard met een koeler uitgerust. Deze koelt voornamelijk de GPU en de VRAM. Hoe hoger het verbruik van de videokaart, des te meer warmte hij produceert. Temperaturen boven de 80 graden Celsius vormen geen uitzondering. Verder gebruiken oude videokaarten vaak meer stroom in verhouding tot hun prestaties.

Bedankt voor je reactie manamana! Ik kom er nét achter dat Nvidia een live chat heeft voor customer support. Heb mijn vraag daar gesteld en blijkbaar is 85-90C het maximum.
Tot hoeverre zou een coolingpad voor mijn laptop helpen? Ik heb er nu wel één, maar die is niet van goede kwaliteit. Gewoon een verhoging met 3 (slecht) werkende oude ventilatortjes erop.

Zou zeker helpen en dan eentje met 1 grote ventilator, hoef je je ook niet te ergeren aan het geluid.

Je zou hier eens kunnen kijken voor zo'n beetje de beste tien. Grotere ventilator pakken. denk aan geluid enz enz Klikje

Anders ga even naar een goede shop en laat het eens over je heen komen. (advies)

Ga zelf niet klooien met lucht druk spuiten om stof e.d. weg te blazen, tenzij je er veel verstand van hebt. Vaak beschadig je meer dan lief is.

Je ziet vaak niet waar je blaast met zo'n ding enz enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan