NVIDIA GeForce 8500GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGremlin

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Beste lezers,

Ik heb hier een Vista 32 bit computer staan met een NVIDIA GeForce 8500GT.

In eerste instantie was het probleem dat het beeld donker was en flikkerde. Dit kwam om het feit dat de monitor kapot was. Een nieuw monitortje aangeschaft, en het beeld was weer prima.

Toen viel mij op dat windows in VGASafe modus draaide, en dat DirectX en OpenGL niet functioneerde.

Als ik het NVIDIA control panel probeer te openen, krijg ik de error "You are not currently using a display attached to an Nvidia GPU". Voorts staat er bij apparaatstatus in apparaatbeheer de foutcode 43. Nu zakte mij de moed al in de schoenen want code 43 is normaliter hardware gerelateerd.

Toch geprobeerd de NVIDIA drivers up te daten naar de laatste versie. Maar bij het opnieuw opstarten van mijn PC, beef deze op een zwart scherm hangen nadat het windows laadbalkje is verdwenen.

Middels systeemherstel heb ik dit weer op kunnen lossen, en tot mijn grote verbazing werkte mijn gfx card nu naar behoren (transparantie in startbalk en startmenu, DirectX etc).

Nu start ik de PC opnieuw op, en spontaan staat deze weer in VGASafe modus en met een foutcode 43. Voer ik systeemherstel uit, werkt deze weer naar behoren. Start ik 'm daarna opnieuw op, is 't weer foute bingo.

Ik heb automatische updates e.d. uitstaan.

Wat kan het probleem zijn? Dit is toch niet hardware gerelateerd omdat mijn kaart het naar behoren doet als ik net systeemhersel uit heb gevoerd?

Vriendelijke groet,

WebGremlin

Geforce 8600

Ik heb een laptop van medion met de NVIDEA Geforce 8600m gs. Die doet nagenoeg de zelfde rare dingen als die van jouw. Mijn indruk is dat de kaart stuk is. Mede door de vele berichten die er zijn dat er een de serie een flinke fout is geslopen.
Hij heeft het bij mij nu helemaal begeven , en kan alleen nog werken met de standaard video driver van windows. Kon de backup niet terug zetten want zodra hij tijdens de installatie van de backup bij de NVIDEA driver was aangekomen stopte alles en dat was dat dan. Toen geprobeert om windows dan maar van de resque cd te installeren en gelukkig was dat geen probleem, alleen de update van alle windows updates daar word je knetter gek van. Het systeem draaid dus weer, alleen met de standaard driver. Zodra ik de eigen driver van NVIDEA er weer opzet is het weer vanaf nul beginnen. Wat overigens bij mij ook heel vreemd is , en dus geen software probleem. Als ik de computer opstart en het logo van INTEL verschijnt dan lopen er door het logo vertikale strepen en als ik met de opstart cd opstart dan is de DOS tekst op het scherm een warboel van letter die door elkaar staan. Ook als GHOST opstart dan is de achtergrond niet zoals het zou moeten zijn. Mijns inziens dus een probleem met de videokaart.

http://www.pcmweb.nl/nieuws/inquirer-alle-nvidia-g84g86-chips-zijn-defect

Ik hoor graag als jij de oplossing hebt.

P.S. Het foutje in de 8000 serie heeft te maken met de temperatuur van de processor van de kaart.
De technische dienst van Medion vertelde mij het is restspanning. Alle spanning eraf halen ook de accu verwijderen. Daar na 10 tot 20 keer de aan/uit schakelaar indrukken met een tussepose van 1 sec..
Spanning er weer op , opstarten en naar het bios gaan. F9 default settings terugzetten en saven.
Het heeft 1 dag gewerkt en toen viel het beeld ineens uit toen ik bezig was een nieuwe backup te maken.
Helaas de laptop is 2 maanden buiten de garantie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan