NVidia Geforce 8600GTS vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje voor je uitgebreide uitleg! Ik heb de review van Tweakers.net ook nog even doorgenomen.. en zag hier dat de beide kaarten slecht presteren op crysis 'enthusiast'. Nu mag je hier ook niet veel van verwachten,,:P maar ik neem toch aan dat deze kaarten ver boven de Nvidea 8600/8800 uitsteken? :P

En dan nog de 'dubbele sloten': zou je iets preciezer kunnen zijn? Zit de kaart dat andere slot gewoon in de weg? (Of zou je evt. op dit (mijn) moederbord (Asus M2N SLI-deluxe) een simpel vierkantje kunnen painten met wat je schat aan ruimte? Misschien dat het me dan meteen wat duidelijker wordt :P)

[edit]En dan nog het geheugen. Ik heb nu 2x 1GB Kingston ValueRam PC6400, 800 MHz in mijn pc zitten. Als ik er een vervang voor een van 2GB , dat gaat toch niet werken? Dus dan had ik deze in gedachten. Goede/slechte keuze?[/edit]

Laatst bewerkt:
De ruimte op het mobo was een overdreven waarschuwing, dit moederbord is er voor gemaakt. Dat had ik al kunnen weten, maar was ik even vergeten.

Wat betreft het geheuen, één vervangen door eentje van twee gb werkt wel, maar dan ben je het in theorie snelheids verhogende dualchannel verhaal kwijt.
Jouw keuze zal goed werken, maar voor hetzelfde geld heb je geheugen met wat snellere timings. bv deze OCZ set
Welke je ook neemt, je moet er bepaald geen wonderen van verwachten.

mvg leo

Laatst bewerkt:
ah dus zeker omdat er een groter stuk ruimte zit tussen de 2 pci sloten..

Nou dan denk ik dat ik er wel uit kom! :thumb:

Mensen, heel erg bedankt voor jullie hulp! :D :thumb:

Dat zal vast lukken
w.s. weet je dit allang, maar eerst de drivers verwijderen, dan de kaarten verwisselen, stroom op de kaarten aansluiten en nieuwe drivers installeren.
Veel plezier met de nieuwe kaart.

mvg leo

Ja dat gaat helemaal goed komen, en anders hoor je het wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan