NVIDIA GEFORCE 8800GTS Versus 8800GTX

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ongetwijfeld zijn er hier al topics van geweest. Maar voordat ik zon kaartje ga aanschaffen wil ik wel het een en ander weten. Zeer op de hoogte ben ik niet.

Ik zelf heb al beide specificaties gelezen. En ja er zit verschil in maar volgens mij valt het verschil tusse beide versies wel mee. Maar ik heb nog geen previews gelezen. En ik zou graag wat meningen willen horen. De ene zal zeggen voor die prijs moet je voor de 8800GTS gaan. De ander zal het tegenovergestelde zeggen.

Ook weet ik zelf natuurlijk dan de prestaties ook een beetje liggen aan het merk. De Asus zou beter kunnen zijn dan de Evga. Zelfs dan hoop ik toch dat jullie op dit forum mij een beetje kunnen aansturen om een bepaalde kaart te kopen.

Zelf denk ik als ik de prijzen zie dat ik beter de 640MB GTS kan nemen in plaats van de GTX.

Ik hoop dus dat jullie mij kunnen over halen er een te kiezen want Mijn niet wetendheid als zowel mijn budget is een bottleneck.

Hopelijk kan iemand hier mij ervan overtuigen de GTX kaart te kopen of de GTS.

LET OP!

Ik heb het over de 8800GTX 640MB Versie.

MVG Appelsapman!
 
De GTS is er ook nog in 2 versies:
- 640 MB geheugen
- 320 MB geheugen

Verder is de GTX gewoon sneller dan de GTS.

Voor reviews kun je even zoeken op het web, hier alvast 1 van Tomshardware met overclockte modellen:
http://www.tomshardware.com/2007/03/21/matchless_muscle_overclocked_8800/

en nog een paar:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2pxZGCa/MSI_GeForce_8800_GTS_320_MB_Quicktest/
http://www.hardware.info/nl-NL/arti...e_8800_GTX_PointofView_vs_Leadtek_vs_Sparkle/
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2psZGea/GeForce_8800_bij_Foxconn_en_ASUS/

De versies zijn min of meer hetzelfde. Ze zijn namelijk allemaal gebaseerd op het referentie ontwerp van nVidia, de grootste verschillen zitten dan ook in de kloksnelheid.
 
Laatst bewerkt:
zou ik de 8800gts (640MB) Kunnen overklokken zodat ie bijna (Of misschien zelfs helemaal) gelijkt loopt aan de gtx ondanks het mindere geheugen. Wat denk jij zelf over de prijs zou ik beter 150 ruies kunnen doorsparen voor een GTX. Houd ook rekening met het feit dat ik ene sli moederbord heb. Mocht in de toekomst de gtx het nog wel trekken en de gts niet meer dan kan ik altijd nog een 2de gts erin plaatsen.

Zou je misschien antwoord op deze vragen kunnen geven. Ik denk dat mij dat heel ver zal helpen.
 
Of je hem (de GTS) met overklokken op dezelfde prestaties als de GTX zou krijgen hangt af van het programma, en wat die gebruikt van je kaart. Misschien dat je hem op de prestaties zou kunnen krijgen van een standaard GTX, maar die is uiteraard ook te overclocken. :D

Toen ik een nieuwe pc kocht zat er een 6600GT in (ja het is al weer een aantal jaar geleden) met SLI moederbord, handig want dan kon ik er later nog één bij zetten.
Eh ja, tegen die tijd heb ik dus een 7800GT gekocht. Dus zelf ben ik er niet zo zeker van dat SLI echt heel nuttig is. Aangezien je meestal tegen de tijd dat je gaat upgraden er nieuwe kaarten zijn die ook 2x zo snel zijn en hetzelfde of minder kosten, maar wel weer wat nieuwe dingen ondersteunen.
Ondertussen ben ik zelf ook aan het kijken voor een nieuw systeempje en naar een eventuele 8800. Zelf denk ik dat een GTS wel voldoet aangezien mijn scherm een max. resolutie heeft van 1280x1024.
Wat heb jij voor scherm ?
Als je een hoge resolutie breedbeeld scherm hebt dan zou ik wel voor een GTX gaan. Want dan zul je de extra kracht wel kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 19Inch jah.

Ik heb toch maar besloten de 8800GTS Te nemen. Tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig heb zijn wel wel 3 jaar verder. En Ik sleep me tenminste door het dx10 tijdperk heen. Dan hebben we dat ook al gehad. Dus een 8800GTX Zou ik toch nooit gaan overklokken aangezien ik dan toch wel een nieuwe pc zal aanschaffen.

Alleen nou is het zo dat ik een winkeltje in de buurt heb waar ik het eventueel zou kunnen kopen. Een 8800GTS (640MB) Kaart van XFX & van Evga. Heb je nog enige voorkeuren. De XFX Is wel €20 Euro duurder maar mocht die ook beter zijn dan doe ik over de prijs niet moeilijk.
 
Als ik in de pricewatch kijk van tweakers.net dan beginnen de prijzen bij een 350 Euro.
De EVGA begint bij 370 Euro
en de XFX bij 382 Euro
Dan heb je een idee van de webprijzen.

Zelf heb ik prima ervaringen met XFX (6600GT), was prima te overklocken.
Evga is minder bekent maar ook een uitstekend merk die steeds meer verkrijgbaar is in Nederland.
Dus geen echte voorkeur. Welke je neemt zou ik dan bepalen aan de hand van wat er bij de kaarten zit. Eventuele games of extra's. En kijk naar de kloksnelheden misschien zit daar nog verschil tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan