Nvidia geforce 9200

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirex3200

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2014
hallo, ik heb een acer aspire x3200

Amd athlon dual core 4450e

2gb interngeheugen (1,75 gb te gebruiken)

nvidia geforce 9200

windows 7 home premium 32 bits

als ik bijvoorbeeld een game uit 2007 speel dan lagt mijn computer ook als ik op facebook een game speel gaat mijn computer laggen

als ik bijvoorbeeld een game uit 2007 speel dan lagt mijn computer ook als ik op facebook een game speel gaat mijn computer laggen

Dat klopt. Dat is normaal voor deze computer omdat dit een huis-tuin-en-keuken pc is. Voor 'een game' is ie simpelweg te zwak.

Normaal moet je toch wel een spelletje kunnen spelen op facebook, neem ik aan.
Daar hoef je echt geen gamebak voor te hebben. Lijkt me sterk.

Een spel uit 2007 zegt me niets, als je er nu bij zegt welk spel, dan kunnen we kijken wat het is. Nu is het gissen.

het spel is Sega rally volgens nvidia zal dit uitstekend moeten werken maar bij mij lagt hapert en lagt die game

Omdat het een wat oudere pc is, zouden we denk ik toch graag willen weten of de binnenkant van de pc stofvrij is. Wanneer er veel stof opgehoopt is in de pc, gaan de temperaturen binnen in de pc flink omhoog. Je onderdelen, waaronder de processor, vinden dat niet zo fijn als de de temperatuur boven bepaalde waardes komen, en om zichzelf te beschermen gaat de processor dan op mindere kracht werken. Op mindere kracht werken betekent voor de processor namelijk minder warmte, maar dat houdt ook in dat de boel dan trager werkt omdat de processor langzamer zijn werk gaat doen.

Deze waardes zijn gewoon goed, niks mis mee.

Wat voor een behuizing heb je?

Maar om nog even over het stof te beginnen, heb je wel gekeken hoe je pc er van binnen uitziet?

Misschien dat je grafische kaart niet helemaal meer je-van-het is, te licht is hij wel voor zware spellen.
Je geheugen van je kaart is maar 256 MB en dat is niet veel plus hij pakt dat van je geheugen af en daarom hou je maar 1.75 GB. geheugen over.
Wat geheugen erbij kopen, als je moederbord dat aan kan en/of een betere grafische kaart. Tweedehands is dat best te doen (kijk eens op tweakers.net)
Je ziet dat je niet veel geheugen over houdt

acer_aspire_x3200.jpg Dit is mijn computer behuizing. het moederbord kan volgensmij 4gb aan maar omdat dit 32 bits is kan hij maar 3,25 gb aan en die 75 mb word dan niet gebruikt

het moederbord kan volgens mij 4gb aan maar omdat dit 32 bits is kan hij maar 3,25 gb aan en die 75 mb word dan niet gebruikt
Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd.

De behuizing zelf is niet echt klein, hoe kleiner de kast hoe hoger de temps zullen zijn. (kijk maar eens naar een laptop, daar zijn de temps ook heel anders dan in een desktop)

Mijn idee is dat je grafische kaart alles niet aankan. Kijk dus eens naar een leuke andere kaart. Zoals ik al zei, op tweakers.net vind je leuke tweedehands zaken. Meestal koop ik daar mijn spulletjes als ik het niet nieuw wil kopen.
Kijk wel wat voor een kaart je nu hebt, en welk slot hij ingaat. Anders koop je er eentje die niet gaat passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan