NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKF123

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Beste mensen,

Ik heb +/- 2 jaar oude computer die nu wat problemen geeft. Eerst was de voeding kapot, heb ik laten vervangen.

Kort nadat de voeding weer in orde was, kreeg ik problemen met waarschijnlijk mijn videokaart.

Eerst kreeg ik steeds de melding in de trant van "Video driver crashed".., dan liep de computer vast en was de enige oplossing opnieuw opstarten.

Nu is het probleem wat strakker geworden, ik kan niet meer inloggen in Windows 7... Hij loopt gegarandeerd vast bij het schermgedeelte waarin de Windows Logo op een zwart achtergrond te voorschijn komt.

Af en toe, niet altijd, gaat dit gepaard met wat stippeltjes op het scherm.

Maar dit bericht type ik nu probleemloos in veilige modus... Ik gebruik deze PC nu al ruim 3 maanden in veilige modus en dat werkt gewoon prima zonder vastlopen, goed beeld etc etc..

Ik weet dus echt niet wat het probleem kan zijn?

Ik heb al geprobeerd de NVIDIA drivers te updaten naar de laatst bekende recente versie, maar ook dit is tevergeefs.

Wie kan helpen? Bijvoorbaat dank!!

Dit hoeft per definitie geen kapotte grafischekaart te zijn. Heb je toevallig geen andere van 'n vriend of kennis die je kan lenen? In veilige modus heb je dit probleem niet? Heb dit nl. ook al eens gehad. Wat ik ook opende liep vast en me beeld deed maar zo raar als het kon doen. Destijds een oudere driver gebruikt en alles werkte terug.

Gebruik anders een driver van een aantal versies terug. Mocht je dan gewoon in kunnen loggen op Windows probeer dan is je grafischekaart te testen door middel van bijvoorbeeld Furmark. Zorg wel eerst dat je fatsoenlijk kan inloggen op Windows.

Laatst bewerkt:
Beste Geengezeik,

In veilige modus heb ik er absoluut geen last van. Soms, als ie niet meer vastloopt bij het Windows-logootje, dan kan ik er ook even mee werken totdat ie vastloopt. (In normale modus bedoel ik hier)

Ik heb hier een soortgelijke computer van m'n broer (ik heb het scherm omgewisseld, daar ligt het ook niet aan). Dus die videokaart kan ik ook wel gebruiken, weet alleen niet hoe je dat eruithaalt enzo.. misschien kan ik het dan beter door iemand anders laten doen.

Probeer de drivers van je grafischekaart te verwijderen in veilige modus. En probeer dan terug in je normale Windows te gaan, kijk of dit lukt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze verwijderd. En het lukt me nu inderdaad om in te loggen, even kijken voor hoelang dat nu duurt. In het verleden heb ik ze ook wel eens verwijderd (en opnieuw geinstalleerd), maar dat duurde niet altijd lang voor de problemen opnieuw begonnen. Ik ga nu oude drivers installeren!

Mooi dan ben je in ieder geval een stap verder. Ik denk dat het fout is in je drivers. Verwijder met Driver Sweeper de laatste restjes van je drivers. Zodat je zeker bent dat alles weg is. Herstart hem en kijk wat er dan gebeurt.

Ik heb DriveSweeper erop losgelaten, momenteel werkt alles prima. Kijken hoelang dit zo goed gaat. Alvast bedankt voor al je hulp!

Goed te horen. Je hebt oudere drivers wel gewoon geïnstalleerd? Kijk even hoe dit gaat. Houd de nieuwe updates van nVidia in de gaten en wanneer er een nieuwe 'forse' update uit is installeer deze dan en kijk hoe het gaat. Of je moet safe willen spelen en de oude driver behouden, daar is verder niks mis mee. Mocht het niet goed gaan horen wij het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan