Nvidia GeForce GTX 260 -> Nvidia GeForce 9500 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik ben nog steeds van plan een videokaart te kopen...
Ik heb nu mijn oog laten vallen op een GeForce GTX 260.
Maar in hoe verre is deze beter dan een 9500 GT? (behalve het verschil van gemiddeld 130 euro...)
Want ik wil gewoon GTA 4 op full detail spelen! o.O
(En hoe weet ik of ik een low-profile kaart moet hebben?)

De GTX is heeeel wat sneller als de 9500.
9500<9600<9800<GTS250<GTX260

MAar de GTX260 is ook alweer een "achterhaald" kaartje
Wat is je budget?
Je hebt bv een gtx460 768mb coor 150,- of een GTS450 voor 110,-

Low profile is als je niet de volledige hoogte van een pci(-e) slot kan benutten.
Dan krij je een half hoge kaart.

11IOI-102.jpg

Wat voor pci zit er op een 9500 GT?
Pci-e dacht ik...
Maar mijn budget...
*kijkt even op zijn bankrekening (A)*
250 euro ;).

Wat zijn de verdere specificaties van je pc?
Processor / geheugen / ect.

En ook belangrijk wat voor voeding heb je?
Even je zijscherm loshalen en kijken wat er op je voeding staat
(merk/type/wattage)

Een GTX260 slurpt heel wat meer stroom als een 9500GT namelijk

EDIT zie net dat mukkel het ook al gevraacht heeft

deze moet minimaal 450 watt A-merk voeding of 500 watt voor een slechte voeding zijn

dit kun je alleen zien door de kast open te maken en op de sticker te kijken van de voeding (zit de stroom kabel in) graag merk en wattage opschrijven

Dan moet ik zelf mijn pc openmaken? o.O
Ik weet niet of dat lukt...
Maar wat Mukkel vroeg, zal ik opzoeken via PC wizard...

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Fysiek geheugen: 4096 MB (Max, Windows 7 32 Bits :( )
Meer?

EDIT zie net dat mukkel het ook al gevraacht heeft

deze moet minimaal 450 watt A-merk voeding of 500 watt voor een slechte voeding zijn

dit kun je alleen zien door de kast open te maken en op de sticker te kijken van de voeding (zit de stroom kabel in) graag merk en wattage opschrijven
500 watt voor een slechte voeding? Een slechte voeding moet je helemaal NIET nemen!
Er zijn zelfs voedingen die spontaan kunnen verbranden of ontploffen!
Daar moet je toch niet aan denken?

De voeding kun je trouwens niet via PC Wizard zien, maar alleen in de pc zelf als je die openmaakt.

500 watt voor een slechte voeding? Een slechte voeding moet je helemaal NIET nemen!
Er zijn zelfs voedingen die spontaan kunnen verbranden of ontploffen!
Daar moet je toch niet aan denken?

De voeding kun je trouwens niet via PC Wizard zien, maar alleen in de pc zelf als je die openmaakt.

rustig aan het gaat over een voeding die er al in zit
nemen of niet nemen maakt niet uit want de voeding is al ingebruik en is dus niet
"spontaan ontploft"
overdrijven is ook een kunst...

Als je je videokaart wilt vervangen moet de PC ook open, en zo moeilijk is het niet. 2 schroefjes losschroeven en zijkant eraf schuiven.

Het is in 90% van de gevallen zo, bij sommige PC's moet er nog een schuifje naar beneden worden gedaan. Maar bij de meeste kasten is het toch echt zo hoor...

Nadat hij eerst niet openwilde, nieuwe schroevendraaier (dit keer kruis) had gehaald en de verkeerde kant open gad gemaakt, is het gelukt!

Er stond een hele tabel .
Daar boven stond nog een tabel met 230V, 60Hz (of iets) en 4-10V.
Daaronder stond 115V, 50Hz en 2-5A
Ook was er een rode stikker met 400W op.
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

staat er niks van een merk ofzow?

zoiets als Antec of Besteq of OCZ?
er moet tog iets staan met een naam

denk dat het ook niet veel uitmaakt en dat je ook een nieuwe voeding erbij moet kopen
en dan raad ik deze aan
klik

En een GTX 280 (toch?) binnen 280 euro... en wss met verzendkosten...
Kan dat :O

dan lijkt mij de HD5850 een betere keuzen
deze heeft DX11 support en is krachtiger dan de GTX280
klik

Ja, maar ik heb hier al een Nvidia inzitten, en als ik een andere Nvidia neem, weet ik dat het wel samen gaat.

Je CPU kan het makkelijk aan en 4GB is meer al zat :)
Dan is de 9500GT inderdaad de zwakste schakel in het rijtje.

Zoals Fire ook al aangeeft is het waarschijnlijk een B merk en zul je ook je voeding moeten veranderen met de aankoop van een andere videokaart.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[85332]=1&product[319192]=1 Hier een optie van 165,-
Een Nvidia GTS450 => vergelijkbaar met de 5770/GTX260

Maar als je budget 250,- is heb je ook de optie om de Nvidia GTX460 aan te schaffen. icm een iets zwaardere voeding. (214,-) is weer een tandje sneller als de GTS450
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[260610]=1&product[289850]=1

Waarschijnlijk draait de GTX460 ook op de 460W van CM, maar zit liever iets ruimer.

Ja, maar ik heb hier al een Nvidia inzitten, en als ik een andere Nvidia neem, weet ik dat het wel samen gaat.

nee dit klopt niet
je hebt totale nieuwe drivers nodig en zullen twee verschillende modellen kaarten niet naast elkaar werken

verder is ATI een prima merk en presteert de HD5850 een heel stuk beter dan de gtx280

en van nvidia naar ati is geen probleem je zult tog het zelfde moeten doen als je die gtx280 aanschaft

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan