Nvidia Geforce Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoihoi,

ik heb hier een notebook met een Nvidia Geforce 8400m g videokaart, maar dit werkt niet goed.

Sinds een aantal maanden doet het beeld raar. Het beeld flikkerde, verdween, kwam weer op en WinVista meldde:
''Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm.sys reageert niet meer en is hersteld.'' Na een tijdje waren we even aan het mailen, en toen viel het beeld opeens helemaal weg. Opnieuw opstarten, overal strepen. In apparaatbeheer staat de Nvidia vermeld, en er staat een ''!'' bij: bij eigenschappen staat helemaal niets, alleen overal ''Vgasave''. Met Ubuntu en WinV veilige modus een driver teruggezet uit een originele drivermap, deed het weer voor 4 uur. Heb toen via de site van Nvidia de nieuwste gedownd, maar ik kreeg toen Bluescreen.

Heb nu nog een keertje de originele driver teruggezet, doet het nu wel maar hij reageert ineens erg langzaam.

Ohja, gaf toen ineens maar 1,50 ghz processor aan ipv de originele 2,00 ghz !!

(terwijl ik dit bericht typte, viel het opeens weer weg. Maarja train ik weer 'ns m'n blindtypen.)

Ik ga er vanuit dat je bij Nvidia EXACT de juiste Windowsversie en EXACT de juiste kaart / serie hebt geselecteerd alvorens je de sowftware downloade?
Zo ja, dan in apparaatbeheer een rechtse klik op de videokaart / grafische adapter en dan kiezen voor installatie ongedaan maken (verwijderen dus).
Nu de pc opnieuw opstarten. Windows detecteert en installeert nu weer drivers voor de kaart. Hierna de update van Nvidia installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan