Nvidia Geforce Reeks

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beam

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Hallo,

Ik snap niks meer van de Nvidia Geforce reeks. Hoe zit het nou precies met de nummers (series), wat is het beste / snelste? En hoe zit het met Gfx, Gt enzovoorts. En wat maakt het geheugen precies uit?

Alvast bedankt.

Groet.

Laatst bewerkt door een moderator:
WELKOM OP HELPMIJ

in een genetatie kaarten is hoe hoger hoe beter/sneller etc

zo heb je de 7000 serie(oudere generatie)
daar is oplopend bijv de 7600-7800 7900 serie
zo ook voor de nieuwere 8000 serie en 9000 serie.

en 9800 is dus weer beter als de 9600 serie
die kaartn zijn dan ook weer onderverdeeld in toevoegingen bij gs/gt/gtx
(denk aan auto types)

wat met geheugen?
.

Ok, dat is duidelijk. Wat hebben die achtervoegsels precies voor nut (Gt, Gtx), heeft dat ook met kwaliteit te maken? En ik bedoel het geheugen van de videokaart zelf, sommigen hebben 1gb, anderen 256mb, maakt dat een heel groot verschil?

ja dat kan een heel groot verschil maken.

er zijn games die bijv 512mb nodig hebben.

de toevoegingen van gt enz is ook weer een oplopend modeltype aanduiding

En mss is het nog niet aan de orde, maar er komt een GTX280 reeks, waar slaat dat op, ik vond het nog gemakkelijk te herkennen:mad:

zoals linkin park al zij:
het is inderdaad heel gemakkelijke benaming van die kaarten het enigste is dat nvidia die g92 en g80 chip een beetje door elkaar haalt want daar zijn ze bij de 8*** series al mee begonnen terwijl het eigenlijk pas inde 9*** serie moest komen:D

Hier op Helpmij zou een forum member toch een mooi en tevens sticky topic van maken?

Hier op Helpmij zou een forum member toch een mooi en tevens sticky topic van maken?
Wat let je? Als je iets moois in elkaar zet hierover, mag je mij een mail sturen, om met wat lijm de topic sitcky te maken.:)

zulke tutorials / hulpinfo zullen dan 10x beter zijn, als die gestolen tweakers.net nieuwsberichten, en veel meer helpmij.nl gehalte hebben.

WELKOM OP HELPMIJ

in een genetatie kaarten is hoe hoger hoe beter/sneller etc

zo heb je de 7000 serie(oudere generatie)
daar is oplopend bijv de 7600-7800 7900 serie
zo ook voor de nieuwere 8000 serie en 9000 serie.

en 9800 is dus weer beter als de 9600 serie
die kaartn zijn dan ook weer onderverdeeld in toevoegingen bij gs/gt/gtx
(denk aan auto types)

wat met geheugen?
.

Betekent dit ook dat een hogere kaart altijd beter is dan een lagere, en komen de toevoegingen pas daarna? Is bijvoorbeeld een 7800 altijd beter dan een 7600, ook als de eerste een GS is en de tweede een GTX?

En mss is het nog niet aan de orde, maar er komt een GTX280 reeks, waar slaat dat op, ik vond het nog gemakkelijk te herkennen:mad:

die GTX280 is gewoon de 9serie, maar dat is gewoon een andere naam voor de 9900GTX ,ze maken het wel een beetje verwarrend (nvidia)

Betekent dit ook dat een hogere kaart altijd beter is dan een lagere, en komen de toevoegingen pas daarna? Is bijvoorbeeld een 7800 altijd beter dan een 7600, ook als de eerste een GS is en de tweede een GTX?

nee is niet waar,

de 7900 is veel sneller als een 8300

en over toevoegingen

bijvoorbeeld de 8800gs is sneller asl de 8600gts,

die GTX280 is gewoon de 9serie, maar dat is gewoon een andere naam voor de 9900GTX ,ze maken het wel een beetje verwarrend (nvidia)

Em ze hebben deze naam gegeven om het gemakkelijker te maken, NIET dus, ik vond het oude systeem wel goed, makkelijk te snappen, en als je het niet snapt kun je ze gewoon vergelijken op het internet ofzo, nu met die nieuwe namen wordt het weer lastig.:shocked:

die 2 verschillende benamingen vind ik ook zuigen, net asl de G82 core de 8800 is,

1 naam is genoeg

Em ze hebben deze naam gegeven om het gemakkelijker te maken, NIET dus, ik vond het oude systeem wel goed, makkelijk te snappen, en als je het niet snapt kun je ze gewoon vergelijken op het internet ofzo, nu met die nieuwe namen wordt het weer lastig.:shocked:

of je het wilt geloven of niet, de 280GTX is van de 9*** serie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan