nvidia geforce2 en win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hoi,

Door in mijn zoons computer een nieuwe videokaart te plaatsen heb ik een Nvidia geforce 2 mx 400 64mb over. Deze heb ik in een oude computer (pentium 2, 300mhz) geplaatst en nu wil hij niet dorstarten. Het bios herkent hem en windows 98 ook. Wanneer na installatie van de drivers de computer opnieuw wil opstarten blijft deze hangen in het win98 scherm. Ook met de nieuwste drivers van nvidia wordt het probleem niet opgelost. Het gekke is dat ik via het netwerk gewoon bij deze oude computer kan komen. Dus is ie m.i. wel dus wel opgestart.
In veilige modus opstarten heb ik ook gedaan en dat gaat uiteraard wel. In apparaatbeheer zijn dan geen conflicten te vinden. Ook heb ik de oude drivers verwijderd.

Wat is er verkeerd gegaan en hoe dit op te lossen?

Gr. Adjoki

Geplaatst door Adjoki
Het gekke is dat ik via het netwerk gewoon bij deze oude computer kan komen. Dus is ie m.i. wel dus wel opgestart.
Wat voor videokaart zat er eerst in de oude pc?

De vorige kaart was een Diamond Stealth II G460.

Gr. Adjoki

Heb je voor de NVidia kaart de driver wel voor W98 ge-installeerd ?

Wat bedoel je precies?

Zijn de drivers voor de kaart van nVidia niet genoeg dan? Moet er nog iets anders geïnstalleerd worden? Bij het opstarten de eerste keer gaf win98 zelf aan dat er een nieuwe kaart was gevonden en ging toen prompt de geforce drivers installeren (waarschijnlijk vond 98 zelf de gedownloade drivers) en toen niks nada.

Gr. Adjoki

Helaas deze heb ik al geprobeerd, zowel de engelse-talige als de internationale. Ook Avast uitgeschakeld bij het installeren maar nee ook dit mocht niet baten.

Gr Adjoki

Ja, dat doet ie gewoon.

Als je ipv veilige modus kiest voor alle opstartbestanden bevestigen (oid) dan blijkt in na msmouse.vxd te hangen. Ik heb ook de muis al vervangen maar dat is het waarschijnlijk ook niet. Wat komt er na msmouse in het rijtje?

Gr. Adjoki

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan