Nvidia Gforce 6200 geeft problemen onder XP + Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Betreft combinatie Asus met P4P8T moederbord met standaard internal graphics. Na plaatsen Gforce 6200 AGP kaart ging de PC al snel uit zichzelf rebooten. Een compleet nieuwe XP installatie gaf exact hetzelfde probleem. Bij Windows 7 Home Basic gaat het ook fout want dan kan het beeld er eens uitzien als een soort legpuzzel, alle beelden verschuiven schots en scheef door elkaar (afmelden en weer aanmelden en dan wel weer opgelost maar toch).
Laatste videodriver gedownload maar dat zorgt er nu weer voor dat die zo'n 6 x op een dag spontaan reboot. Heb naar de bios gekeken maar kan volgens mij niet volledig de interne videokaart uitschakelen.....bij opstart zie je duidelijk linksboven de kaart staan dus ik heb het idee dat dit het niet is. Wat nu, we kunnen de videokaart er uit halen maar dat is ook doodzonde toch?

probleem kan het volgende zijn

videokaart = kapot
voeding is niet sterk genoeg of brak

probeer de videokaart in een ander systeem en kijk of je de problemen nogsteeds ondervind

videokaart brak of voeding

Tja, dat is zo'n cube dus dat zou inderdaad kunnen dat die kaart teveel trekt (is wel een passieve uitvoering weet niet of dat scheelt). Videokaart zit er compleet nieuw in...
Maar bedankt voor je reactie, dat van die voeding had ik eerder gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan