nVidia Gforce GTX 670: optimale settings?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik heb i.v.m. videomontage een nVidia Gforce GTX 670 aangeschaft.

Dat is wel aardig, maar hoe stel ik deze nu optimaal in?

Ook speel ik nog wel 'ns graag een spel zoals Mafia 2 en Red Faction 2.

Heel graag advies van videokaartexperts ;)

nb. Ik beschik over EVGA software; heb alleen de fan op automatisch gezet.EVGA.jpg

Is die op stock snelheid niet al machtig genoeg?

sorry, 'stock snelheid' en 'machtig' zeggen mij niets?..

Bedoel je met 'stock' fabrieksinstellingen en met 'machtig' performance/sterkte?

Maar dan nog, ik vermoed dat ik niet alles uit de kaart haal met die standaardinstellingen.
Het moet optimaler kunnen, zonder direct te overklokken o.i.d.

Ik kan me voorstellen dat er een aantal aanbevolen tweaks zijn waardoor hij toch ineens een heel stuk beter presteert.

zodra je dingen gaat aan passen in EVGA precission ga je overklokken dat is de enige manier om de kaart beter te laten presteren
fabrieken verkopen ook kaarten die al zijn overgeklokt zodat je je garantie behoud
verder heb je vrij weinig aan een GTX670 voor video editting dit soort programma's maken namelijk gebruik van het processor/geheugen
alleen playback maakt gebruik van de videokaart maar zelfs dan nog heb je geen zware game kaart nodig
alleen bij het spelen van games zal het echt invloed hebben

Laatst bewerkt:
Die kaart is inderdaad gekocht met het oog op de weergave in de preview tijdens de montage. Op dat punt is het belangrijk een vloeiend geheel te hebben, al moet ik zeggen dat bij m'n vorige kaart e.e.a. ook al vloeiend was.
Maar het zou met meer sporen wel tot problemen kunnen leiden. Afijn, als ik ergens aan begin wil ik het altijd optimaal hebben, soms wel eens té optimaal.

't spelen van games moet ik dan maar weer goed oppakken, al zag ik laatst wel dat water (een van de moeilijker zaken om goed weer te geven, heb ik wel eens gelezen) echt een heel stuk beter weergegeven werd, levensecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan