NVIDIA GPU oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een probleempje met een NVIDIA GeForce 6200 LE w/ TurboCache. Er zit geen koeling op, alleen een simpel koelblokje en hij wordt steeds te heet. Ik heb er al een dikke casefan opgezet die direct op de voeding aangesloten is. Dus die draait erg hard en blaast er koude lucht van buiten de pc overheen. Toch blijft ie 70-75 graden tijdens een beetje internetten. Ik snap er helemaal niets van. Ik gebruik de laatste drivers van de NVIDIA site. Er is ook gewoon goede airflow in de kast.

Waarom wordt dat ding zo heet terwijl ie niets doet? Dat is namelijk nooit geweest toen ie in een andere pc zat.

Specs pc:
ASUS A8NE-FM
AMD Athlon 64 3200+
400GB HDD
1GB RAM
Windows 8 Enterprise

Het is een simpel pc'tje voor enkel internet en mail:o.

Al met bijvoorbeeld GPU-z gekeken of de kaart ook echt weinig/niets doet?
Had een GT120 die de Windows 7 desktop erg moeilijk vond, hoewel ik vond dat de desktop makkelijk is vond die videokaart van niet :p.

Anyway, GPU-z (of een vergelijkbaar progje) geeft je keurig een percentage en geschiedenis van GPU gebruik, inclusief GPU geheugen, als dat allemaal laag is is het mogelijk toch te warm in de kast of is de koeling van de GPU niet genoeg.

Ik heb inderdaad al met GPU-Z gekeken of ie iets doet:P. GPU-gebruik blijft op 0% staan.

Nee, helaas niet. Als dat zo zou zijn, had ik het allang opgelost:P. De hele PC is helemaal schoon van binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan