Nvidia GTX260 doet Raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
112
Hallo

ik heb een heel raar probleem met mijn GTX-260 896 MB
hij heeft de laatste drivers.

elke keer als ik een spelletje speel dan slaat mijn PC na een verloop van een tijdje vast.
het beeld slaat vast waarbij ik allemaal rare kleuren en strepen zie, en het geluid geeft een gigantische bromtoon met wat piepjes

ik weet niet waar ik dit in kan zoeken
dit is een foto van wat je tezien krijgt

img0235ye.jpg
 
Zijn alle fans schoon van stof? Lijkt mij een warmte probleem namelijk.
 
Zijn alle fans schoon van stof? Lijkt mij een warmte probleem namelijk.

Heey dit zou het best is kunnen zijn, ik starte gister mijn pc op.
Toen voelde de videokaart erg warm aan, de pc had nog geen 5min aangestaan,
games heb ik er nog niet mee geprobeerd sinds ik de kaart heb doorgeblazen met perslucht

wel kwam er heeel veeel stof uit !!
 
Heey

daar was ik weer

heb alles schoon gemaakt, GTX260 door geblazen met Dustergas of perslucht (wat je bij de computer winkels kan kopen.

PC aangezet ff tijdje gegamed (10 minuten) toen liep hij weer vast zoals bovenstaande foto eruitziet, Videokaart voelt Ontzettend warm aan, ondanks dat ik hem heb doorgeblazen met stof

ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Groeten
Wesley
 
Hallo

Alle symptomen die je beschrijft en de bijgevoegde foto's zijn overduidelijke indikaties dat deze videokaart veel te heet wordt.

Mits je deze al volledig stofvrij hebt gemaakt , en deze nog steeds defekten vertoond , kun je proberen of het helpt om de thermisch geleidende pasta van de g.p.u. en de geheugens te vervangen.

Vermoedelijk (hopelijk) is deze versteend (gekrompen) , waardoor er nu geen goed thermisch kontakt meer is tusen de chipset en koelvlak.

Controleer uiteraard of de ventilator soepel draait.

Peter
 
Hallo

Alle symptomen die je beschrijft en de bijgevoegde foto's zijn overduidelijke indikaties dat deze videokaart veel te heet wordt.

Mits je deze al volledig stofvrij hebt gemaakt , en deze nog steeds defekten vertoond , kun je proberen of het helpt om de thermisch geleidende pasta van de g.p.u. en de geheugens te vervangen.

Vermoedelijk (hopelijk) is deze versteend (gekrompen) , waardoor er nu geen goed thermisch kontakt meer is tusen de chipset en koelvlak.

Controleer uiteraard of de ventilator soepel draait.

Peter
Hey Peter!

dit is wat ik afgelopen nacht heb uitgevoerd.
Ik heb de Videokaart Voledig gedemonteerd, Wonder boven Wonder Was hij gewoon al Stof Vrij.
Wel zag ik dat er tussen de GPU en de Koelblok die er op zat de Pasta er een beetje tussen uit was gekropen, nu had ik geen nieuwe pasta liggen maar de oude was nog een beetje Zacht, ik heb dit van de zeikanten naar het midden verplaatst en de videokaart gemonteerd.

als volgt heb ik een Gpu temp metertje gedownload. hij is op idle windows achtergrond: rond de 55,0°C.

warneer ik een Zware game aan het spelen ben is hij rond de 76,0°C.

ik heb voorheen helaas niet kunnen meten hoe warm de videokaart was toen de PC vast liep. maar tot nu toe heb ik al goede resultaten.

maar ik hou deze topic wel even open nog.
 
Laatst bewerkt:
Kijk anders voor een oudere driver versie. 195.45 schijnt erg stabiel te zijn. Deze gebruik ik ook nog steeds voor mijn GTX260 kaarten.
 
Kijk anders voor een oudere driver versie. 195.45 schijnt erg stabiel te zijn. Deze gebruik ik ook nog steeds voor mijn GTX260 kaarten.

Hey Crash.

Ik heb in de Archieven gezocht op de Nvidia driver page

ze hebben geen 195,45,

Wel de 195,39 en de 195,62


google geeft ook geen kick
Wesley
 
hi

ik heb ook een gtx260 gehad ik had het zelfde probleem. Dat is een frabrieks fout
de vidoekaart word te snel, en dan krijg je dit beeld. Je moet hem terug sturen naar
nvidia dan krijg je geld terug.
 
Ik heb jou vraag een eigen plek gegeven het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Installeer Rivatuner eens en maak profielen aan om de koeling te laten regelen;
http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.09-download-163.html

Ik heb afgelopen week een soort gelijk iets gehad, maar dan met een GTX260. Pc starte met zwart scherm op en later kreeg ik ook schermen met egale kleur. Kon alleen de pc "hard" uitzetten via de powerknop. Profielen met Rivatuner aangemaakt, zodat de koeling "agressiever" is. NVIDA is erg mild daarmee. Ik heb daarna geen last meer gehad.

Hier heb je een visuele uitleg hoe je profielen in Rivatuner aanmaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=rXr6IIj1sLY
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan