Nvidia kaart in laptop wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan741

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
hallo,
ik heb nu een aantal maanden een nieuwe laptop met de volgende specs:
Asus A55V
Intel Core i7
RAM: 8 GB (was eerst 4, uit laten breiden bij aankoop tot 8)
Videokaart: Nvidia GeForce 610M 2GB (volgens de verpakking en sticker op de laptop)
Windows 7

Mijn laptop geeft namelijk de Nvidiakaart niet weer, maar alleen de Intel Graphics. Direct na de aanschaf gaf de laptop namelijk in het systeemoverzicht een Nvidia kaart met 2 gb eigen geheugen, en 2gb "gejat" van het RAM. Nu kan ik nergens, behalve in apparaatbeheer, iets terug vinden van de Nvidia kaart. Ook heb ik al een aantal maal geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren via Nvidia, en hierop kreeg ik een foutmelding.

Ik ben al een aantal keer terug naar de winkel geweest, maar deze stelde mij stees maar even gerust. Wel hebben zij voor mij ook nog opnieuw de drivers geprobeerd te installeren en zijn ze terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en Windows opnieuw geïnstalleerd, dit hielp echter niets.

Na wat zoeken op internet kon ik geen soortgelijke problemen vinden. Wel heb ik verschillende manieren gezien om de videokaart te vinden in de software, en allen geven aan dat de Intel de videokaart is. Langzaam begin ik te denken dat de winkel, die goed aangeschreven staat in de regio, geen verstand van dit soort problemen heeft.

Kunnen jullie mij geruststellen dat het inderdaad geen probleem is dat de software bepaalde hardware niet aangeeft, of is dit een serieus probleem en moet ik hiermee (weer) naar de winkel (en kunnen jullie hiervoor argumenten geven waarmee ik een poot heb om op te staan ). Ik ben niet van plan om de laptop open te halen, omdat ik bang ben dat de garantie dan moeilijk gaat doen.

Ook heb ik in verschillende "energiebeheer schema's" deze informatie opgezocht op de laptop, maar altijd blijft hier Intel uit komen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat dit probleem zo snel mogelijk weg is. Wanneer ik iets niet duidelijk heb opgeschreven hoor ik dit graag.adapter intel hd.png

Welke laptop is het? A55VD, A55VM, A55VS
En welke windows 7 versie? 32 of 64 bit.

Ok, ik ondervond dus dezelfde problemen als roto...

Verder kan ik geen complete gebruikershandleiding van de BIOS vinden, maar kijk even de volgende opstart onder Advanced, & zoek even naar iets van Graphics adapter. Waarschijnlijk staat die op Auto, of Motherboard/Internal & moet je die even naar de nVidia laten wijzen, Save & exit, & dan vind Windows het wel.

wanneer ik dxdiag invoer krijg ik te zien dat ik een K55VD laptop heb met Win 7 64 bit. Ook zie ik bij de videoadapter, nadat een kennis er nog even mee bezig is geweest n.v.t. staan. directX beeldscherm.png. In bios is niets te vinden over een videokaart.

roto, Ik heb de drivers van de asus- en de nvidiasite gedownload en geinstalleerd. die van asus konden worden geinstalleerd zonder problemen, maar hierbij kon ik nog steeds niet duidelijk krijgen dat de kaart goed werkt, en bij die van de nvidiasite komt er bij het installeren een foutmelding dat de benodigde hardware ontbreekt. toch heb ik nog die driver in jouw link geprobeerd, maar helaas gaf deze niets meer dan die ik zelf van de asus site had gedownload.

toevoeging:
Het vreemde is dat wanneer ik in apparaatbeheer de Intel Graphics uit zet, het beeld weg valt, en na een keer opnieuw opstarten weer normaal beeld krijg. Hierna kan ik alleen de laptop niet meer in slaap- of sluimerstand krijgen, geen games meer spelen en is de taakbalk niet meer doorzichtig, hieruit trek ik de conclusie dat wanneer ik de drivers van de Intel graphics uit zet, de laptop deze nog steeds gebruikt, maar dan dus zonder drivers, en dus geen hoge prestaties.

Laatst bewerkt:
Er staat geen uitroepteken bij apparaatbeheer, maar toen ik de laptop nog maar net had, stond er in Systeem dat er een Nvidia kaart met 2gb eigen en 2gb van het ram geheugen in zat. Dit staat er nu niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan