Nvidia N9500GT videokaartin Medion?

Status
Niet open voor verdere reacties.

azoutman

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Ik heb een Medion PC, de MD8818. Na het installeren van Lego Batman kreeg ik na verloop van tijd strepen bij het spelen van dit spel. Uiteindelijk zat de fout er constant in. De videokaart die er in zat was de 7650 GT van Nvidia (Geforce). Ik heb nu de N9500GT gekocht, maar ik krijg hem niet werkend. (De strepen zijn wel weg)
In de eerste plaats ging de installatie ook al erg moeilijk. Na het uitzetten van actieve desktop lukte de installatie, tenminste de kaart wordt herkend. Echter was de resolutie erg laag (640x480) en werd mijn monitor niet meer herkend. Na deze opnieuw geinstalleerd te hebben kon ik een resolutie van 600x800 kiezen. Dit was ook al zo voordat het beeldscherm weg was. Ook de kleurdiepte is maar 4 bit en er is geen andere keuzemogelijkheid.
In het controlpanel van de adapter zie ik een aantal schuifregelaars voor allerlei klokfrequenties, maar die staan allemaal op 0 en ik kan ze niet veranderen.
Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwste drivers e.d., maar niets lukt.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen?

Alvast dank

ik heb zo'n soortgelijke situatie gehad met ook een medion. Dit was alleen een netbook, daarin had ik precies hetzelfde (videokaart was onboard). Ik heb er niks aan kunnen doen, clean install van windows oid maakte niks uit. Heb m toen teruggebracht en geld teruggekregen, in jou geval zou ik niet kunnen helpen.

Dank voor de reactie. Een notebook en onboard kaart lijkt me echter niet echt vergelijkbaar.
Het is mij inmiddels gelukt om weer een goed beeld te krijgen (1280x1024) en 32 bit kleuren. Alleen Lego Batman werkt niet: zwart scherm. Dit is me gelukt door de kaart (voor de zoveelste keer) te verwijderen en opnieuw te installeren door zelf aan te geven dat de driver in C:\NVIDIA staat.
Wat ik mij nu nog afvraag is wat ik met al die instellingen moet. Bijvoorbeeld het NVIDIA_configuratiescherm met 3 mogelijkheden. En de tabbladen VGA Clock, StarOSD en Vivid. Je kan dus per programma bepaalde instellingen maken, maar welke?
Ook heb ik via de NVIDIA-webside een programmatje gedownload om de temperaturen, voedingspanningen en de fans in de gaten te houden, maar die alarmeert bij het opstarten. Waarschijnlijk op een spannning van 3,55 V terwijl hij daar 12 Volt wil zien.
Kortom, ik ben op zoek naar een handleiding van deze videokaart. Wat er bij geleverd wordt vind ik veel te weinig. Graag hulp want ik ben al tijden aan het zoeken op internet.
Alvast dank

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als je een onboard videochip hebt, is het normaal dat je deze in de bios kan aan- en uitzetten. mischien dat je hem niet hebt uitgezet waardoor je dus in feite 2 videochips hebt en dat dat niet goed werkt.

Ook heb ik via de NVIDIA-webside een programmatje gedownload om de temperaturen, voedingspanningen en de fans in de gaten te houden, maar die alarmeert bij het opstarten. Waarschijnlijk op een spannning van 3,55 V terwijl hij daar 12 Volt wil zien.

Heb je wel de extra voedingskabel op de kaart aangesloten?

Hallo,

Als je een onboard videochip hebt, is het normaal dat je deze in de bios kan aan- en uitzetten. mischien dat je hem niet hebt uitgezet waardoor je dus in feite 2 videochips hebt en dat dat niet goed werkt.

Ik heb geen onboard videochip, maar had een Geforce / NVIDIA 7650GS en nu een N9500GT

Heb je wel de extra voedingskabel op de kaart aangesloten?

Er zat alleen maar een audiosnoertje (SPDIF) bij. Die heb ik niet aangesloten. Audio werkt gewoon. Dat controle programma PC Alert gebruik ik voorlopig maar niet.
Ook het spel Lego Batman werkt inmiddels met de 3D beeldinstelling niet op de hoogste kwaliteit te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan