nvidia of ati?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
ik vraag me al een tijdje af wat is het beste van de twee? ati of Nivdia?
alvast bedankt:D

ati.

omdat de prijs kwaliteit gewoon een stuk beter is dan nvidia.

een beetje de zelfde vraag is

amd of intell die vraag wil ik wel is weten mij lijkt intell een stuk betrouwbaarder maar amd hoor ik ook goeie dingen over :D

thx want ik ben van plan een nieuwe vidio kaart te kope dus ik zal een ati pakken ik vind de rode kleur van ati iets meer aantrekelijk dan nvidia =D

thx want ik ben van plan een nieuwe vidio kaart te kope dus ik zal een ati pakken ik vind de rode kleur van ati iets meer aantrekelijk dan nvidia =D

En dat is natuurlijk heel belangrijk, de kleur van de videokaart.......:o

hehe dat is wel een hele globale vraag :)

De kaarten zijn allebij goed.
Bedoel je de kwaliteit of de snelheid??

Kwaliteit zou ongeveer het zelfde zijn, Nvidia levert degelijk spul en ati levert degelijk spul.
Ik heb al menig kaart gehad van nvidia en Ati en heb nog nooit iets kappot zien gaan.
Kwa snelheid / prijs verhouding is ati toch wel de betere.

Maar de prijzen zakken, zo zag ik al een GTX260 coor 129,- vergelijkbaar met deAti 4870
En een GTX275 voor 189 vergelijkbaar met de Ati 4890.
Deze kaarten zijn ongeveer even snel en de prijs ligt nu ook ongeveer gelijk.

Tevens heeft Nvidia nog de GTX295 die in de meeste situaties nog steeds de snelste is, maar ook het duurste.

Ati heeft recent de 5800 serie gelanceerd, nvidia heeft hier nog geen concurerende kaart voor. (op DX11 gebied dan)

ik had het eigenlijk wel op de snelheid en de prijs van de ati kaart ja:D

zelf kies ik voor de NVidea kaarten, met name omdat je enkel met NVidea kaarten 3D kunt gamen, (je kend t wel, brilletje op en t lijkt of alles echt 3D is, net zoals met sommige bioskoop films). mocht je dit niet belangrijk vinden dan zal een Ati kaart waarschijnlijk iets beter zijn.

mocht je info willen hebben over dit 3D gamen kijk dan hier oa;

http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Overview.html

succes met de aanschaf, en dat je de beste kiest die bij jou past. alhoewel ik niet op kleur zou kiezen, zelfs al heb je een windowtje in je pc case zitten, dan nog, maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke mening.

leon

(hier kan je een lijst vinden van alle games die al 3d gespeelt kunnen worden, het zijn er heel veel, nieuwe en jaren oude games);

http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_3D_Games.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan