Nvidia RAID drivers.. Hoe te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbenschop

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb deze vraag al op andere fora geplaatst, daar kon helaas niemand mij helpen, dus hopelijk weet hier iemand de oplossing!

Mijn probleem is eigenlijk simpel:

ik wil graag een raid 0 configuratie maken ZONDER Windows opnieuw te hoeven installeren. Volgens mij moet dit mogelijk zijn via een Norton Ghost of een Acronis True Image backup.

Ik heb dit al geprobeerd:
1) Met nog een single harde schijf een backup maken van mijn Windows installatie,
2) vervolgens de 2e harde schijf erbij en RAID enablen (alles goed ingesteld volgens mij).
3) Dan met een bootable CD (Acronis) de image -die ik op een 3e harde schijf had gezet- zetten op de 2 RAID schijven.

Probleem is dan dat Windows niet wil laden. Ik zie een paar seconden het Windows logo en krijg dan een spontane reboot.
Ik denk dat dat komt omdat ik de drivers dan nog niet heb geinstalleerd. Maar hoe doe ik dat?!

De bij het moederboed (Asus A8n-SLi SE) meegeleverde drivers voor RAID kan ik alleen maar op een floppy zetten. Ik heb geen floppy drive. Ten tweede kun je die drivers volgens de handleiding alleen installeren tijdens een nieuwe Windows installatie. Maar dat wil ik juist liever niet; ben lang bezig geweest om mijn huidige Windows installatie goed te krijgen!

Dus in het kort:
Hoe installeer ik RAID zonder gebruik van floppy en zonder Windows opnieuw te moeten installeren?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Je kunt toch in de windows installatie eerst de raid drivers installeren, image maken, en deze terug zetten?
Wel in de raidbios de raid aanmelden met opstarten.

Maar waarom een raid0, als er ook maar iets mis gaat, kom je niet meer bij je data, het is de meest trieste configuratie die ik ken.

@Lange Pier: maar ik weet niet hoe ik die drivers moet installeren in mijn huidige Windows installatie!

Als de raid in de bios aanstaat, dan worden de drivers toch ook in windows geinstalleerd?

Het probleem is echter dat de nForce drivers niet goed werken, vooral i.c.m. Maxtor schijven, en dat probleem hebben ze nog staads niet opgelost.

Lange Pier zei:
Als de raid in de bios aanstaat, dan worden de drivers toch ook in windows geinstalleerd?

Helaas niet.. Het moet allemaal handmatig.. Had ik eigenlijk niet verwacht toen ik die 2e harddisk kocht: dacht dat het gewoon een kwestie was van 2e harddisk aansluiten; Bios instellen, en dan met een tooltje in Windows de data van disk 1 verdelen over disk 1 en 2 (zodat je RAID 0 hebt: striping). MAar dat gaat dus niet zo makkelijk blijkbaar..

En sowieso moet je de drivers van Nvidia installeren, de standaard drivers van Windows werken niet (heb ik gelezen op andere fora)..

Floppydrive lenen, en opnieuw installeren dan maar.
Zou het verder ook niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan