nVIDIA RIVA TNT2 M64 werkt niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb nu een nVIDIA RIVA TNT2 M64 Video kaart maar in het tabblad "Adapter" staat een "Standaard PCI grafische adapter (VGA)" weergegeven.
Bij codenaam staat "NV5M64"

Als ik in dat tabblad wijzigingen wil aanbrengen en ik vervolgens de lijst met fabrikanten bij nVIDIA ga kijken staat daar alleen de "NVidia Riva 128". Deze heb ik net geprobeerd te installeren. Na opnieuw opstarten is het alleen maar erger geworden en geeft hij de pictogrammen weer als zwarte blokjes. En is het tabblad Monitor ook verdwenen...

Wie kan mij verder helpen?

Voor welk OS heb je de drivers nodig. Op de site van Nvidia kan je ze wel downloaden hoor.

Inderdaad. Die kaart verkoopt nogal eens kuren. het is nu niet bepaald hun parade paardje.

Heb het ooit voorgehad, met die kaart, dat winxp niet wilden installeren. Kreeg foutmeldingen( weet nu niet meer juist welke). Gewoon een PCI kaart ingezet. OK. andere kaart terug geplaatst, driver, meegeleverd, installed en alle ok. Dus.....

http://www.nvidia.com/object/win9x_77.72.html

Heb ik gedownload en het grappige is dat hij tijdens de installatie abrupt stopt en met de melding komt dat "Setup was unable to locate any NVIDIA graphic chipds on this system. The installation will now be terminated."

Ik zal de oudere versies eens proberen...

Edit: Nog grappiger: als ik dan op OK druk zegt hij dat ik opnieuw op moet starten omdat hij succesvol geinstalleerd heeft. :D

Ai... niet goed gelezen die waren dus voor XP en 2000...
Ik gebruik '98 SE... zijn er nu nog opties?

Laatst bewerkt:
Ligt het er misschien aan dat nVidia een eigen BIOS gebruikt?
Als ik de PC opstart is het eerste wat ik zie nVIDIA RIVA TNT2 M64 32Mb

Ik heb de 30.82 geinstalleerd en alles werkt nu naar behoren.

Dank jullie wel! :)

Geplaatst door AquaDiGio
Ik heb de 30.82 geinstalleerd en alles werkt nu naar behoren.

Dank jullie wel! :)

Ik kom na lange tijd toch terug op deze post.

Ik begin me steeds meer te irriteren aan een soort van watermerk dat mijn beeldscherm weergeeft. Als ik goed kijk zie ik om alles een randje zitten wat een onscherp watermerk blijkt te zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen / bijstellen in het menu "Eigenschappen voor NVIDIA TNT2 Model 64/Model 64 Pro"

Daar moet volgens mij wel iets in te veranderen zijn zodat ik op maximale scherpte kan kijken.

Ik ben bang dat dit een probleem met je aansluitiing monitor <-->videokaart is. Druk de stekker van de monitor eens aan en kijk of het beeld veranderd.
Je heb er niet toevallig een monitor switch tussen zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan