NVIDIA tijdlus zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahShaker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste,

ik heb mijn computer (XP SP3) geprobeerd te repareren, maar dit gaat boven mijn capaciteit.

Het volgende probleem is ontstaan, en door het volgende (volgens mij) gekomen.

Ik heb hem in de nacht op maandag naar dinsdag laten scannen met mijn betaalde versie van NIS 2010. In de ochtend toen ik kwam kijken was het beeld met licht streepjes door mijn scherm gevuld. Overal waar mijn muis kwam, kwam er zo'n licht vierkantje omheen. Aangezien de NIS 0 problemen aangeven, dacht ik de computer te herstarten. Maar eenmaal de computer te hebben hergestart, blijft de strepen door mijn scherm heenlopen. Op het inlogscherm kwam ik niet verder, zodra mijn persoonlijke instellingen geladen zouden worden, werd het beeldscherm zwart, het kreeg geen signaal vanuit de computer dus schakelde het beeldscherm zichzelf uit.

Ik heb dus de computer laten Re booten met de NIS (NBRT) DVD. Het als nog weer laten scannen en niks gevonden. Ik heb getracht om de computer in eerdere staat terug te brengen, maar geen succes.

Ik heb toen de computer met de Installatie DVD laten repareren. Waarbij ik de gegevens heb kunnen pakken op een USB stick. En een aantal nutteloze programma's verwijderd. o.a. de screensaver (die ik gebruikte) en heb de beeldscherm weer in zijn goede resolutie gezet.

Maar de strepen zijn nog steeds aanwezig. En na het herstarten van computer (om de verwijdering van de programma's te bevestigen), blijft mijn computer in een tijdslus hangen:

Vanaf het opstarten (drukken op de aanknop) tot het inlogscherm duurt 01:45 minuut. (geen probleem tot dusver).

Vanaf het selecteren van de account tot het uitvallen van de beeldscherm duurt eveneens 01:45 minuut. (totaal 03:30 minuten).

Het is te kort tijd van mij om verder wijzigingen door te voeren. Ook al weet ik eerlijk gezegd niet meer welke acties ik nog kan uitvoeren en metname hoe.

Met de laatste keer kreeg ik een foutmelding (het blauwe scherm dat de computer heeft zichzelf uitgeschakeld) waarin staat dat Nv4_disp in een tijdlus bevindt.

Foutmelding :

STOP 0x000000EA (0x85ED1DA8, 0x86A1BE20, 0xF7A87CBC, 0x00000001)

Hoe kan ik dit nu oplossen? Om mijn computer:
a) te ontdoen van de vervelende streepjes
b) en (de foutmelding van) de tijdlus te stoppen.

Met vriendelijke groeten,

Alvast hartelijk bedankt,

ik kan niet in de veilige modus komen

Ik kan alleen opstarten via de harde schijf of via CDrom

Via cdrom lukt het me om systeemherstel op te starten en windows XP te repareren maar ik krijg foutmelding dat de benodigde bestanden niet op de juiste plaats aanwezig zijn.

Ik kan verder op MS DOS komen en op een ander account is het me gelukt iets langer te bijven. Zodat ik de msconfig (via run) heb kunnen openen en naar selectief opstarten heb kunnen laten toepassen. Maar binnen 5 minuten was het daarmee ook voor gezien.

Ik heb gisteren de update laten correct uitvoeren naar Ge Force 7650 GS versie 197.45. Maar geen succes.

Dus wat zijn de instellingen voor de veilige modus in msconfig?

Of hoe kan ik dat regelen via ms dos?

Via de ms config ben ik ook op de andere account bij systeemherstel gekomen, maar ik kan alleen bij de van gisteren en vandaag komen.Op mijn andere account (waarover ik geschreven heb, daar werk ik altijd me dus ga van uit dat daar altijd automatisch syteemherstel punten worden aangemaakt. En ik maakte altijd via een ander programma Spyware Blaster systeem snapshots.

Maar ik kom niet zover door de tijdlus.

Alvast hartelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan