Ik heb een nVidia 7900GS (uit het hoofd) met in principe de nieuwste (of de een na nieuwste, non beta) drivers. Deze is aangesloten op mijn breedbeeld TV (JVC) met een s-video kabel.
Als ik breedbeeld materiaal op mijn pc afspeel dan moet ik voor een schermvullend beeld op de TV deze instellen op "full". So far: no problem.
Als ik materiaal wat nog breder is (cinemascope, welke verhouding is dat?
) afspeel dan krijg ik dat beeld verticaal uitgerekt op de TV. Een andere instelling is geen optie (wordt alleen maar meer uitgerekt).
Nu had ik laatste laptop van een vriend eraan hangen, met ook nVidia (waarschijblijk oudere divers) en die deed het perfect. Normaal breedbeeld content moest afgespeeld worden in de 16:9 modes van de TV en dat nog bredere materiaal werd met de zelfde instelling keurig met zwarte balken boven en beneden weergegeven.
Hoe fix ik nu mijn eigen beeld!?
Als ik breedbeeld materiaal op mijn pc afspeel dan moet ik voor een schermvullend beeld op de TV deze instellen op "full". So far: no problem.
Als ik materiaal wat nog breder is (cinemascope, welke verhouding is dat?

Nu had ik laatste laptop van een vriend eraan hangen, met ook nVidia (waarschijblijk oudere divers) en die deed het perfect. Normaal breedbeeld content moest afgespeeld worden in de 16:9 modes van de TV en dat nog bredere materiaal werd met de zelfde instelling keurig met zwarte balken boven en beneden weergegeven.
Hoe fix ik nu mijn eigen beeld!?