nVidia tv scherm clonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans-jozef

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2002
Hallo newly,
Ik heb ook dit probleem.
Na het instaleren van TVTool 9.7:
http://tweakers.net/meuktracker/7357/TVTool-9.7.html

Kreeg ik volgende opmerking:

“Why are most of these options unavaible?
Your graphics card has a TV encorder chip which is made by nVidia.
Unfortunately nVidia refuses to give out any datasheet for this TV chip All!
Nevertheless you can adjut most important parameters like TV image size or the flickerfilter. Plaese use the 'MV properties' button on the Mode tab of TV tool.”

Deze uitleg is voor mij te technisch en kan dan hiermee ook niet verder.
Mogelijk breng ik u in de goede richting?
Mocht het zo zijn, graag verneem ik het dan.
Groetjes,
Frans-Jozef

Die Sparkle GeForce 6200 PCI heeft toch geen TV chip onboard?

Alleen een TV out, een S-Video aansluiting.
In de configuratie, moet je "beeldscherm uitbreiden naar" NIET gebruiken, alleen de clone en overlay functie, de laatste om de videobeelden ook weer te kunnen, geven.

Als je dit leest, moet het goed komen.

Detect Didplays

Hallo,
Heb ik al geprobeerd, maar er is geen reactie bij het intikken "Detect Didplays" hier eindigd het.
Nota,
Ik kan wel op de monitor of op het TV scherm werken, maar niet op beiden en dat is vervelend?
Groetjes,
Frans-Jozef

Hallo frans-jozef

Ik heb je vraag gesplitst uit het topic van iemand anders, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag te stellen in een vraag iemand anders.
Succes met je probleem verder.

Hallo newly,
Ik heb ook dit probleem.
Na het instaleren van TVTool 9.7:
http://tweakers.net/meuktracker/7357/TVTool-9.7.html

Kreeg ik volgende opmerking:

“Why are most of these options unavaible?
Your graphics card has a TV encorder chip which is made by nVidia.
Unfortunately nVidia refuses to give out any datasheet for this TV chip All!
Nevertheless you can adjut most important parameters like TV image size or the flickerfilter. Plaese use the 'MV properties' button on the Mode tab of TV tool.”

Deze uitleg is voor mij te technisch en kan dan hiermee ook niet verder.
Mogelijk breng ik u in de goede richting?
Mocht het zo zijn, graag verneem ik het dan.
Groetjes,
Frans-Jozef

Beste Frans Jozef,

Ik heb dezelfde melding gehad. Kennelijk hebben we hetzelfde probleem... En nee ik kon er ook niets mee. Ben ook niet zo heel technisch:confused:

Maar bedankt voor je opmerking.

Groeten,

Probleem opgelost

Hallo forum bezoekers,
Wanneer je een nVidia kaart GeForce xxxx LE bezit, LE is de éénvoudigste versie.
Dan hoef je niet verder te zoeken naar een clone opdracht, want de LE versie laat enkel toe dat je op het pc scherm of op de TV kunt werken, maar niet op beiden. Dus de instelling TV en de monitor tonen dezelfde inhoud tegelijk is NIET mogelijk met deze (LE) kaart.
De oplossing is een nVidia kaart GeForce xxxx GT aan te schaffen.
Deze informatie heb gevonden met de doorverwijzende link-info van “Lange Pier”, waarvoor mijn dank.
Ik heb deze LE kaart ondertussen met succes al vervangen door een nVidia kaart GeForce 7300 GT
Frans-Jozef

Ok... das duidelijk.
Maar misschien een stomme vraag. Hoe weet ik dat ik LE of GT heb?? Dit kan ik namelijk nergens terugvinden (doos/everest/nVidea).

En ik heb ook ergens gelezen dat je mbv driver update de kloonfunctie wel kan krijgen.

Groeten,
Marco

Welke Nvieuw kaart?

Bij de antwoorden op uw forum #4 van “Lange Pier” met de vermelding:
“Als je dit leest, moet het goed komen.”
Bij de vierde afbeelding: “nVieuw Display Mode” (nVieuw-beeldscherminstellingen) nView moet je wel een keuze kunnen maken om te clonen en ook nog andere instellingen, maar hier gaat het om het clonen. Is deze keuze enkel monitor of Tv dan denk ik dat je in kosten valt! Ook in de bovenste gegevensbalk van de NVIDIA kaart weet je met welke kaart je werkt.
Veel succes
Frans-Jozef

Dat is wel vreemd, als je een TV out hebt, en de drivers installeert, dan verschijnen er 2 kaarten in apparaatbeheer, de primaire en secundaire, de laatste voor of een 2e monitor, of voor een TV, ik heb hier zelfs nog een oude mx440 liggen waarbij die software gewoon werkte.

Probeer anders de Omega drivers eens, vaak beter werkend dan de originele.

Bedankt dat je mijn hoop nog even levend houdt:D
Ik ga ze gelijk even installeren, want met mijn huidige divers verschijnt er in apparaatbeheer slechts 1 kaart. (en natuurlijk mijn disabled onboard kaart)

Groeten,
Marco

Beste Lange Pier,

Zojuist heb ik de omegadrivers geinstalleerd. Maar helaas geen oplossing.
Misschien heb ik iets fout gedaan tijdens de installatie:
1) oude drivers verwijderd
2) omegadrivers geinstalleerd.

Het resultaat was dat ik helemaal geen nVidia systemtray icoon had. Ook in eigenschappen/instellingen/geavanceerd was mijn videokaart verdwenen... In apparaatbeheer stond een geel uitroepteken bij mijn videokaart....

Heb ik ergens iets fout gedaan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan