nvidia tv & tft niet op dualview

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosty82

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Ik heb een geforce 7300 GS.
De TFT zit aangesloten op de composiet-aansluiting (oude blauwe video-stekker, niet DVI), de TV zit met SVHS aangesloten.
Helaas krijg ik geen dualview of een clone-optie in de driver van nvidia.
Op de site van Asus (maker van de kaart) krijg ik 4 driver-versies aangeboden.
- Met de 91.31-versie krijg ik wel goed beeld op de tv (maar geen dual/clone-view)
- Met de 93.71 & de 94.24-versies krijg ik alleen maar zwart-wit-sneewbeeld
- De 169.06 en de 162.18 heb ik nog niet getest (wel een raar verschil in versienummers)

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen???

Composiet is de gele tulp aansluiting, je hebt het over blauw dus ik vermoed dat je de TFT gewoon met een VGA stekker aangesloten hebt.

Nu naar de TV, aangesloten via SVHS.
Op deze manier, of iets dat er op lijkt?
tvut.png

Slecht voorbeeld overigens, want ze gebruiken geen kabel met gele stekkers (is ook niet verplicht maar zou wel duidelijker zijn... ;-) )

Welke aansluitingen heb je overigens allemaal op je TV en op de videokaart?
SVHS is zo'n beetje het slechtste signaal dat je maar kunt kiezen...

Laatst bewerkt:
Withaar,

Dank je voor je reactie. De TFT is inderdaad aangesloten op de VGA-aansluiting. Het zou ook op de DVI-aansluiting kunnen, maar dat lijkt me geen verschil te maken voor mijn probleem..
TV is aangesloten met 1 kabel, ene kant SVHS (het ene stekkertje op de computer), op de TV eindigt deze kabel in tulp (gele stekker).
Kwaliteit kijk ik nog niet naar, ik vind het belangrijker dat ik met de settings eenvoudig dualview kan gebruiken. (of kan dit wel als het een svhs-svhs-kabel is?)

Ik heb nog wat rond gezocht op het net, maar kan je niet echt verder helpen helaas.

Ik ga het nog eens proberen met andere driver-versies, als ik tijd heb (verhuizingen kosten veel tijd..).
Ik wil ook nog even met Ultramon gaan kijken of die er iets mee kan, 1 van jullie ervaringen/ideeen of/welke van hun add-ons zou kunnen werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan