nVidia uit de gamers-graka markt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi :) worden de ati kaartjes ook weer goedkoper.
 
mooi :) worden de ati kaartjes ook weer goedkoper.
Economie is/was vast niet je beste vak op school :D

De ATI-kaarten zullen juist in prijs gaan stijgen, als Nvidia de markt zou verlaten. Minder (lees: geen) concurrentie, dus waarom zou je de prijzen dan laag houden?
Gelukkig betreedt komend jaar Intel de markt, waardoor er weer een concurrent is.
Al vraag ik me af of Nvidia de markt wel zal verlaten. Ik hoop het niet in elk geval. Hoe meer concurrentie hoe beter.
Ik kan me wel voorstellen dat Nvidia de tactiek van ATI gaat volgen: meer richten op maninstream. De markt voor highend-kaarten van laten we zeggen boven de 250 euro is vrij klein. Er zit dan wel veel marge op, maar het als de bulk naar ATI gaat, dan heb je als bedrijf een groot probleem.
 
Neuh de prijzen zullen heus niet stijgen aangezien deze al aardig hoog zijn..
Een normaal iemand gaat heus geen 400 - 600 voor een kaartje neer leggen.

Ook de technology word alleen maar beter waardoor het goedkoper wordt om de kaarten te produceren.
Tevens zullen (als nvidia echt weggaat) meer kaarten verkocht waardoor ze eerder bij de break-even point komen en de prijzen kunnen verlagen.

twee Factoren die er al voor zorgen dat de prijzen niet eens omhoog geschoeft hoeft te worden.Als ze de prijzen dan lekker laag houden, hebben ze geen enkele concurent en niemand kan/durft er dan bij instappen zonder om z'n **** te gaan


Maar waarschijnlijk zal NVidia wel gaan fuseren met intel om de al zo oude fete door te laten gaan.

Edit, had je ergens een link / info over intel en losse grafische kaarten? Ben der weel benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
Economie is/was vast niet je beste vak op school :D

De ATI-kaarten zullen juist in prijs gaan stijgen, als Nvidia de markt zou verlaten. Minder (lees: geen) concurrentie, dus waarom zou je de prijzen dan laag houden?
Gelukkig betreedt komend jaar Intel de markt, waardoor er weer een concurrent is.
Al vraag ik me af of Nvidia de markt wel zal verlaten. Ik hoop het niet in elk geval. Hoe meer concurrentie hoe beter.
Ik kan me wel voorstellen dat Nvidia de tactiek van ATI gaat volgen: meer richten op maninstream. De markt voor highend-kaarten van laten we zeggen boven de 250 euro is vrij klein. Er zit dan wel veel marge op, maar het als de bulk naar ATI gaat, dan heb je als bedrijf een groot probleem.



En zo vorig jaar de specificaties gezien te hebben van een kaart van Intel.. Is het helemaal niet mis.
 
Neuh de prijzen zullen heus niet stijgen aangezien deze al aardig hoog zijn..
Een normaal iemand gaat heus geen 400 - 600 voor een kaartje neer leggen.
Nee. Maar wel 200 euro. Dan maken ze toch de HD4870 200 euro?
Waarom zouden ze het niet doen?

Ook de technology word alleen maar beter waardoor het goedkoper wordt om de kaarten te produceren.
Tevens zullen (als nvidia echt weggaat) meer kaarten verkocht waardoor ze eerder bij de break-even point komen en de prijzen kunnen verlagen.
Waarom zouden ze de prijzen verlagen?
Mensen die willen gamen die hebben toch een videokaart nodig.
Dan kan je beter 50% verdienen, dan 10%?

twee Factoren die er al voor zorgen dat de prijzen niet eens omhoog geschoeft hoeft te worden.Als ze de prijzen dan lekker laag houden, hebben ze geen enkele concurent en niemand kan/durft er dan bij instappen zonder om z'n **** te gaan
Ja, dat zorgt ervoor dat ze misschien naar marges van 50% kunnen, maar bij 30% moeten stoppen...

Maar waarschijnlijk zal NVidia wel gaan fuseren met intel om de al zo oude fete door te laten gaan.

Edit, had je ergens een link / info over intel en losse grafische kaarten? Ben der weel benieuwd naar.
zal wel eens zoeken.

edit:
http://tweakers.net/nieuws/62654/idf-intel-demonstreert-larrabee-gpu.html
 
Laatst bewerkt:
Het is dus gewoon een licentie kwestie. Uiteindelijk zal het wel loslopen, maar duidelijk moet worden wie van deze twee gelijk heeft in deze kwestie. Nvidia stopt heus niet zomaar met chipsets maken. Veel meer is er immers niet daar, toch? Dus als ze verliezen betalen ze opnieuw voor die licentie, etc.

Vergeet niet dat Nvidia en Intel twee IT-titanen zijn die niet zomaar aan elkaar zullen toegeven. Vandaar deze situatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan