Nvidia Windows Kernel Mode Driver Version 266.58 reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Deze foutmelding krijg ik wanneer ik een online game ga opstarten.
Na 1 minuut heb ik dit probleem al, eerst begint het scherm te flikkeren en daarna wordt het zwart. Ik heb al diverse dingen geprobeerd en veel gegoogled.
Het probleem komt vaak voor, en dan vooral met Vista. Toen was de foutmelding: nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
Ik heb daarom Windows 7 geinstalleerd, maar hetzelfde probleem doet zich voor, weliswaar met een andere foutmelding:

Nvidia Windows Kernel Mode Driver Version 266.58 reageert niet meer en is hersteld

Laatste drivers staan er allemaal op.

Systeem:
Windows 7
Acer Aspire M3640
Moederbord : ACER MCP73PV
Chipset : nVidia GeForce 7100
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GS
Harde Schijf : Western Digital WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (640GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM_GH15N
Monitor Type : Acer AL1917 - 19 inches
Netwerkkaart : Nvidia MCP73 Ethernet
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 11.00

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Mvg
Manon

Laatst bewerkt:
Hallo Manon, ik heb hierover reeds eerder een keer iets verteld.
Ik heb namelijk met een ATI kaart hetzelfde probleem gehad. Deze fout is een zgn Timeout Detection and Recovery fout.
Kijk eerst eens of er een driver update voor je grafische kaart is. ( bij mij was het probleem na de derde update opgelost)
je kunt meer info vinden over deze fout op : http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg487368
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Jan

Hallo Manon, ik heb hierover reeds eerder een keer iets verteld.
Ik heb namelijk met een ATI kaart hetzelfde probleem gehad. Deze fout is een zgn Timeout Detection and Recovery fout.
Kijk eerst eens of er een driver update voor je grafische kaart is. ( bij mij was het probleem na de derde update opgelost)
je kunt meer info vinden over deze fout op : http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg487368
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Jan

Dit lijkt te gaan over Windows Vista, ik draai op dit moment op Windows 7.
Als ik naar de site van Nvidia ga, en ik laat via de site bekijken welke driver ik heb, geeft deze aan dat ik de latest driver heb. Bovendien is het niet de nieuwste videokaart, moet dus inmiddels wel een goede driver voor zijn???
Toch bedankt voor je reactie :thumb:

Helaas, blijft dezelfde crash komen, nu geeft hij alleen met een andere version aan.

Deze fout en oplossing is zowel voor vista als windows 7. Ik heb zelf nl windows 7 64 bits. Ik heb dit probleem nu niet meer, voor mij heeft het gewerkt

Groet Jan

Heb bij installatie nieuwe game PC hetzelfde probleem.

Laatste drivers installed, nog altijd hetzelfde.

Gigabyte 460GTX SE
4 GB RAM
I5 processor
500GB HD WD
580 Watt voeding

Bij het spelen van bv WoW, rift, Call of Duty Black Ops loopt het spel vast, zwart paars scherm, lijnen over beeld.. en dan komt de foutmelding 'Windows kernel driver' iemand advies of oplossing?

Thanks!

@Claesen:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Op Helpmij is het niet wenselijk(lees toegestaan)om intebreken in een bestaand topic.Mogelijk is het probleem en evt oplossing ook niet hetzelfde als huidig topic.
Je mag zelf een nieuw topic aanmaken in sectie videokaarten.

Succes.

Frank Wannet
Moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan