NVU probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Misschien niet de goeie plek voor deze vraag, maar ik heb het volgende probleem:
ik probeer met NVU een website te maken. Ik volg de stappen van de cursus (in PDF).
Na opslaan van de welkomstpagina zou je via de knop "bekijken" het resultaat moeten kunnen zien.
Bij mij gebeurt er dus nada, niks, noppes. Ik kan op het knopje klikken wat ik wil.
Ik heb schijnbaar iets gemist maar dat lijkt mij stug want ik zit nog maar bij de eerste stap van de cursus :o
Ik gebruik Firefox maar dat zou niets uit moeten maken volgens mij.

Gewoon dit bij de code (tablad html of zoiets) van de button zetten:

Code:
OnClick="window.open('[COLOR="Red"]Depaginanaarwaargelinktmoetworden[/COLOR]','[COLOR="Red"]Paginanaam[/COLOR]')"
In het rood staat wat veranderd moet worden

Zo te lezen heb je het goed gedaan.
dei nfo pdf:
http://ftp.rz.tu-bs.de/pub/mirror/mozdev.org/mozillanl/NVU-NL/cursus/nvu-cursus.pdf

Dus schop mij maar om, ik weet het niet.
Evenwel kun je natuurlijk in de verkenner op de file klikken,
dan moet deze openen.
Zou dit niet lukken, doe dan Schift+rechtermuis en kies
openen-met
zit Firefox er niet bij,
zoek dan in het blok met de diverse programma's
welk verschijnt.
Klik Firefox aan, en zet eventueel een kruisje,
om html files altijd met firefox te openen.

:cool:

rechtermuisknop

Peter ik heb via "openen met" mijn browser geselecteerd en ook aangevinkt dat dit in het vervolg het standaardprogramma moet worden voor html-bestanden.
De pagina's openen nu inderdaad in Firefox; alleen als ik NVU afsluit en weer open moet ik weer opnieuw deze handeling doen, voordat ik de pagina kan openen. De standaard wordt dus schijnbaar niet vastgehouden. Komt dat doordat NVU eigenlijk voor Linux is geschreven op kraam ik nou onzin uit? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan