nwe cooler voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, ik wil graag een nwe cooler in me voeding plaatsen daar de ouwe veel herrie gaat maken. Ik weet zeker dat het die cooler is omdat ik al de fan tegen heb gehouden met een lepeltje, herrie was vervolgens weg.
Welke cooler zou ik daarvoor het beste kunnen gebruiken, en dan liefst eentje die een beetje stil is en niet al teveel windgeruis veroorzaakt.

Hou er rekening mee dat de voeding zelf een bepaalde koeling nodig heeft. Papst fan's zijn over het algemeen vrij stil. Je moet kijken naar de luchtverplaatsing(cfm) en de decibels(db) van een fan. Dat laatste moet een zo laag mogelijk getal zijn om een stille fan te hebben.

En hoe kom ik achter de luchtverplaatsing van de ouwe fan? Ik kan me indenken dat ik dus niet zomaar een leuke colorfan erop kan zetten

Typenummer staat er niet op ofzo

EDIT: die coolers die in Compaq PC's zitten, NideC, dat zijn toch wel goeie?, ik heb hier nl. nog een "ouwe" atx 200W voeding liggen

Laatst bewerkt:
Zo heel belangrijk is dat allemaal niet, die fan moet gewoon die warme lucht uit de voedingscase halen, die van de at voeding kan dat ook, alleen moet je hem andersom plaatsen, die in een at voeding blazen naar binnen, en die van een atx blazen naar buiten.

Ben alleen bang dat er een temp. geregelde in de atx zit, met 3 polige molex, en in de at een 2 polige, maar daar kom je wel achter.

Het is geen temp. geregelde fan die dr nu inzit, dan kan ik ze dus zo omwisselen.
Fijn bedankt jongens, even piele en dan is ie dus weer zo goed als stil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan