nwe laptop kopen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

baablaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
2
Hoi allen,

ik ben op het moment op zoek naar een laptop, maar ik zie even door het bos de bomen niet meer met al die aanbiedingen :)
Ik wil hem gebruiken om te internetten (livestream filmpjes, info zoeken enzo, geen games iig), mijn schrijvelarij op te bewaren, muziek en film mee te sucken en vooral belangrijk om met een programma als q-base muziek op te maken.. (of een ander muziekprogramma maar die vraag post ik later wel weer ;) ). Verderz heb ik wat instrumenten die ik eraan wil kunnen hangen (gitaar/keytar iig).
Maarrr probleem is dus dat de geldboom nog niet enorm is, dus ik hoop op een leuke aanbieding. tweedehands vertrouw ik met dit soort dingen nooit helemaal, en ik heb wel wat gezien voor 500,- maar is dit goed genoeg?? ( dell inspiron 1525 bijv).
Ben benieuwd naar uw tips en trucs voor mijn zoektocht naar mijn nieuwe liefde.

Thanks! Grtz barbara
 
Hallo barbara,

Ik heb precies hetzelfde probleempje. Ik zie het ook niet meer allemaal goed met al die aanbiedingen haha. Maar ik heb ietjes meer te besteden rond de 800 tot 900 euro. Ik wil mijn laptop ook voor zulke dingen als jij gebruiken zoals livestream videos, ook wil ik deze voor het downloaden van muziek en voor films. Ik heb niet zoveel verstand van laptops, maar ik heb wel al een paar op het oog (bijvoorbeeld HP Pavilion 9860 (17'') of de 6730 (15''). Deze heeft ook een mooie design. Maar of ze goed zijn voor mijn bedoelingen weet ik niet.

Ik hoop dat jullie Barbara en Gipsy Angelo(ik) kunnen helpen.

Bij Voorbaat Dank,

Gipsy Angelo:cool:
 
Hoi,

Voor jullie beiden geldt dat je er - ook in de toekomst w.s. - externe apparatuur op wilt aansluiten.
Dat is dus bij de aanschaf een belangrijk uitgangspunt, om ook in de nabije toekomst niet 'bot' te vangen als je een evt. ander/nieuw apparaat aan wil sluiten.

Dus:
- aantal USB-poorten
- HDMI
- Evt Firewire
- pcmcia en vooral ook een express-card.
- draadloos: bluetooth eventueel.
- mogelijkheid van 5.1 geluid-output ...

Helaas betekent dit dat je voor een notebook met deze aansluitingen in de regel wat meer geld kwijt bent.
Een aantal merken raad ik af:
Acer i.v.m. nogal frequent optredende mankementen.
Packard Bell i.v.m. gebrekkige compatibiliteit.
Dell als je die als particulier wilt kopen.

Goeie merken in het middensegment:
HP, Compaq en Toshiba.
Ook Asus komt er goed van af (zie hieronder)
En gek genoeg: Medion zingt ook een aardig toontje mee.
 
Laatst bewerkt:
Een aantal merken raad ik af:
Acer i.v.m. nogal frequent optredende mankementen.
Packard Bell i.v.m. gebrekkige compatibiliteit.
Dell als je die als particulier wilt kopen.

Goeie merken in het middensegment:
HP, Compaq en Toshiba.
En gek genoeg: Medion zingt ook een aardig toontje mee.

Aan dat laatste rijtje wil ik Asus ook nog toevoegen...is ook een goed en betaalbaar merk
 
Aan dat laatste rijtje wil ik Asus ook nog toevoegen...is ook een goed en betaalbaar merk

Daar sluit ik mij volledig bij aan, niets dan goede ervaringen met meerdere Asus laptops
 
Hoi,

Voor jullie beiden geldt dat je er - ook in de toekomst w.s. - externe apparatuur op wilt aansluiten.
Dat is dus bij de aanschaf een belangrijk uitgangspunt, om ook in de nabije toekomst niet 'bot' te vangen als je een evt. ander/nieuw apparaat aan wil sluiten.

Dus:
- aantal USB-poorten
- HDMI
- Evt Firewire
- pcmcia en vooral ook een express-card.
- draadloos: bluetooth eventueel.
- mogelijkheid van 5.1 geluid-output ...

Helaas betekent dit dat je voor een notebook met deze aansluitingen in de regel wat meer geld kwijt bent.
Een aantal merken raad ik af:
Acer i.v.m. nogal frequent optredende mankementen.
Packard Bell i.v.m. gebrekkige compatibiliteit.
Dell als je die als particulier wilt kopen.

Goeie merken in het middensegment:
HP, Compaq en Toshiba.
Ook Asus komt er goed van af (zie hieronder)
En gek genoeg: Medion zingt ook een aardig toontje mee.


Hey bedankt voor de goede informatie,

maar firewire voor wat dient dat?
 
dank voor de info! ik ga eens even rondsmurfen! grtz barbara
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan