nwe pc wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Hallo,

Ik heb in een nieuwe kast een Asus A8V-E SE moederbord ingebouwd.

Nieuwe processor erop en nieuwe video kaart.

En één geheugenbank van 1 gb.

Ik weet haast zeker dat alles juist is geintalleerd, maar de pc begint niet, zelfs de ventilatoren doen het niet alleen het led lampje op het MB brand, dus stroom is voorhanden.

Doe ik wat fout ??????

Wie wil mij aub helpen ???

heb je je pc een keer aan gedaan zonder ventilator?
want als dat het geval is is je processor waarschijnlijk doorgebrand.
en anders moet je even kijken of je je 12V stekker ook hebt aangesloten (moet meestal in de buurt van de processor, heeft 4 pennetjes) als je die hebt..

Kijk of de stekkertjes voor het aan/uit doen goed aangeslten zijn (goede volgorde)
en haal voor de zekerheid even alle usb poorten er af (verkeerd aansluiten laat je moederbord overleiden)

Maak anders een test-opstelling.

Alles buiten de kast op elkaar aansluiten. In de doos van het moederbord ligt vaak een schuim-ondergrond. Daar leg je het mobo op en sluit vervolgens de voeding aan. Daarna het geheugen en de videokaart erin (Processor hoef je er niet af te halen).

Zorg wel even dat je de kast in de buurt hebt staat zodat je de aan/uit-schakelaar kunt gebruiken (Het kan ook wel met een schroevendraaier maar dan moet je weten welke 2 pinnetjes je moet raken)

Heb het zelf ook een keer moeten doen. Hele pc in elkaar gezet, opstarten maar bleef ook hangen. Buiten de kast deed alles het wel. Schijnbaar iets mis met de kast geweest.

Laatst bewerkt:
heb je je pc een keer aan gedaan zonder ventilator?
want als dat het geval is is je processor waarschijnlijk doorgebrand.
en anders moet je even kijken of je je 12V stekker ook hebt aangesloten (moet meestal in de buurt van de processor, heeft 4 pennetjes) als je die hebt..

Nee ik heb altijd de ventilator erop gehad. maar die start ook niet.

Ook de kast ventilator start niet.

Als met de start de ventilator ook niet draaid dan dek ik dat de aanuit knop niet goed aangesloten is

zoiets had ik ook toen wou mijn pc ook niet starten en toen zag ik dat de led lampjes wel branden en had ik alles goed aangesloten maar bleek dat het moederbord doorgebrand was

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan