NX6600GT prestatie valt zwaar tegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hallo beste helpmij mensen,

Ik sinds een week of zes een andere videokaart in mijn PC. De reden was omdat ik veel Battlefield2 speel en mijn vorige kaart het spel niet helemaal trok.
Ik naar funprice en daar adviseerde men mij de
NVidia/MSI NX6600GT AGP 128 mb. (179 eurotjes)

Nou vanaf het begin duurt het laden al langer en zitten er vaak grote vlakken in en door het beeld wanneer ik Battlefield speel.
Bij online spelen moet ik alles laag instellen anders trekt hij het niet.

Doe ik iets fout of vergeet ik iets???
Wie kan mij helpen.

Ik heb
De kaart erin gezet
voedingkabeltje aangesloten (dat zegt men er niet bij dat dit moet)
Drivers geinstalleerd

Ik heb
Pentium 4
2.0 GHZ
768 Mb geheugen
2x 80 Gb harde schijf
Pc is twee jaar oud.
Zou het kunnen dat de voeding te licht is???

Bedankt voor de reactie alvast.

Arie

je processor en je geheugen is het probleem. BF2 loopt pas egt lekker met 1.5 gig aan geheugen, en een 3 ghz+ processor (draait beter op AMD)

De 6600 GT is een leuke kaart, maar zelfs als je een goede CPU hebt en 1.5 gig aan geheugen is die 6600 GT niet in staat BF2 op zn hoogst te spelen.

Een buurjongen van mij heeft ook die 6600 GT incombinatie met een p4 3,0 ghz en1 gb ram, en hij kan ook BF2 niet super spelen.

Ik draai zelf wel alles op zn hoogst zonder lag, maar ik heb dan ook wel een zware game bak (a64 3500+, 1 gb ram, ATi x800 XL)

Mark,

Nou dan weet ik wat ik met mijn vakantiegeld ga doen dit jaar.

Bedankt voor je reactie.

Groeten
Arie2507

geen probleem hoor...

Maar BF2 is gewoon een spel wat ontzettend veel van je systeem vraagt.

ik ben het niet met je eens.
Ik kan battlefield 2 wel spelen met een 6600 GT. 1024 mb geheugen en een amd 64 bit 3000+.
of zal dit komen doordat het een pci-e kaart is. Inmiddels heb ik zelf een 6800 GT maar een collega van mij speelt battlefield nog steeds met een 6600 GT. en geen problemen.
wel kreeg ik zwarte vlekken als ik de drivers die battlefield verstrekt niet gebruikte. misschien moet je het daar eens mee proberen.

Ik speel BF2 met geforce 5200(lichtjes overclocked) amd 1800+ en 1 giga ram. En het gaat op minimum 30 fps alles low uiteraard. Eerst had ik 512 RAM waarmee ik zo'n 25 fps haalde en soms schokken, maar voor de rest gaat het zeer vloeiend dus wat mark zegt klopt eiglijk niet en jouw pc moet het zeker op medium @ 1024*768 kunnen draaien.

skelle zei:
Ik speel BF2 met geforce 5200(lichtjes overclocked) amd 1800+ en 1 giga ram. En het gaat op minimum 30 fps alles low uiteraard. Eerst had ik 512 RAM waarmee ik zo'n 25 fps haalde en soms schokken, maar voor de rest gaat het zeer vloeiend dus wat mark zegt klopt eiglijk niet en jouw pc moet het zeker op medium @ 1024*768 kunnen draaien.

even voor de duidelijkheid mensen.... Speelbaar is het altijd. Maar een AMD 1800+ is nou eenmaal stukken beter dan een Intel 2,0 ghz. Kijk anders eens op deze site:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
erg leuk, test je settings en zegt hoe deze zal presteren met het spel. Slecteer BF2 en druk op run test. Kijk eens wat er uitkomt zou ik zeggen en post een screenshot hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan