NZB naar de 'KNOPPEN'

Status
Niet open voor verdere reacties.

generaal steven

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
beste mensen,

Ik heb vandaag voor het eerst iets op een nieuwsgroep gezet. Allemaal gelukt op 1 ding na.

Ik heb op FTD de post aangemeld maar als je op de 'NZB knop' klikt verschijnt de pagina wel maar niet met de nodige info om de nzb te creeren.

Ik gebruik om te posten Yenc Power Post.

Wat ik dus wil dat als je nzb knop in mijn post aanklikt de link verschijnt waarin je de nzb kan genereren voor bv newleecher. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt voor de hulp.:thumb::thumb:

Welkom op Helpmij.:)

Soms duurt het even voordat de upload gesynchroniseerd is op de server. Je kunt ook even zelf zoeken een een link naar de NBZ bij je post op FTD zetten.

Ik denk dat je deze specifieke vraag beter op het FTD forum kunt vragen.

Naar mijn idee heeft het te maken met de bestandsnaam die je in voert in FTD bij nieuwe post en wat je eigenlijk in de nieuwsgroep zet altijd exact gelijk moeten zijn.
Wat jij nu gedaan hebt... als ik het juist heb :rolleyes: is
In de nieuwsgroep heb je gepost [ The Sound Jeopardy gepost door generaal stevens.... ]
Maar in FTD noem je het [ The Sound - Jeopardy ] met bestandsnaam [ 01 I Can't Escape Myself.wma ] [ 02 Heartland.wma ] enz enz.
Dit streep [ - ] is volgens mij al genoeg reden dat het niet gevonden wordt.
Probeer eens bij andere posters te kijken hoe consequent hun bestandsnamen ingeven.
Vaak zie je ook dat posters het FTD nummer in hun postnaam verwerken, hierdoor is het ook beter te vinden.

Maar wat je nu uiteindelijk gedaan hebt met die Yabse link te plaatsen werkt uiteindelijk ook en zo doen vele andere het, dus maak je niet zo druk hierom ;)

Klopt de bestandsnaam daar wordt op gezocht. Dus wanneer je lossen nummers upload zullen deze niet gemakkelijk via de NZB knop gevonden worden. Dan zul je moeten zoeken op posternaam of iets dergelijks.

ik ben er inmiddels achter waar ik op moet letten. de info haalde ik van ftd.nu >>

I posted a file to a newsgroup, however it does not appear to be indexed by BinSearch!
Note that it might take a while before a newsgroup post is propagated to all the different newsservers in the world. However, if you post a file to a newsgroup supported by BinSearch and it does not appear in the index after several hours, something might be wrong.

The most common problem is that people post files using non-standard subject lines.
The yEnc specification strongly recommends that you use the following format:

[Comment1] "filename" yEnc (partnum/numparts) [size] [Comment2]

If you do not include quotation marks around the filename, BinSearch will not be able to distinguish between the Comment1 and filename part. Since BinSearch uses the filename to group individual files into collections, this might result in your posts being indexed incorrectly.

Valid subjects:

My home video - "movie1.mpg" yEnc (1/120)
My home video - "movie1.mpg" yEnc (1/120) 50000000 bytes
[1/10] My home video - "movie1.mpg" yEnc (1/120) - file 1 of 10

INvalid subjects:

My home video - movie1.mpg yEnc (1/120)

Why is this wrong?

Binsearch will not be able to determinate the filename.

Is it "My home video - movie1.mpg" ?
..or "home video - movie1.mpg" ?
..or "movie - movie1.mpg" ?
..or "movie1.mpg" ?

My home video (1/10) - "movie1.mpg" (1/120)

Why is this wrong?

Does the file has 120 parts and belongs to a series of 10 files?
Or does the file has 10 parts and belongs to a series of 120 files?

Use the square brackets [ and ] if a file is part of a series of files.

Mike the great poster posts My home video - "movie1.mpg" (1/120)

Why is this wrong?

Please put your name in the "from" header field instead of the subject. Although Binsearch will index this fine, long subjects are just plain annoying.

Bedankt voor het meedenken en misschien hebben anderen weer iets aan dit antwoord. Ik ben er mee geholpen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Inderdaad handig, want ook voor mij staan hier nieuwe dingen in. Dus ook al had ik geen problemen met posten, weer wat geleerd. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan