(o.a.) GPS horloge wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Goedemiddag allen,

Onlangs heb ik problemen gehad met mijn computer, probleem bleek een defect moederbord te zijn.
Deze heb ik reeds laten vervangen waarbij de gegevens op de harddisk zijn behouden (heb na de tijd ook zelf geen format c:/ gedaan).

Nu ondervind ik echter problemen met verbinding te leggen tussen een GPS horloge en de computer.

Hij geeft onderstaande kreten weer.

43z.JPG

Voorheen ondervond ik dit probleem niet. Ik heb al wel op google gezocht dat microsoft een programma heeft genaamd Fixit voor dit soort problemen.
Maar, vreemd genoeg hielp dat bij mij niet.

Kan het zo wezen dat er nog oude software voor mijn oude moederbord op de HDD aanwezig is? De computerzaak hier in de stad heeft alleen de drivers voor het mobo geinstalleerd.

Hebben jullie wellicht een idee hoe dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

a. je moet de usb dirvers v/h moedeerbord installeren/updaten als dat niet gedaan is, zie website support v/h moederbord (heten of usb drivers of chipset drivers) (*)
b. je moet de usb software van het gps horloge installeren, bij Garmin bijvoorbeeld ze staan gewoon op hun site.
Als het niet EXACT hetzelfde moederbord is... dan moet je dus die installaties opnieuw doen.

(*) Win 7 en 8 herkennen vaak de usb aansluitingen wel, dus je zou met b kunnen beginnen, maar anders toch maar a ook doen.

Laatst bewerkt:
Beste André,

Bedankt voor je snelle reactie.

Mijn moederbord is indaad een andere dan de vorige (wel wederom een MSI - maar dit geheel terzijde).

Het moederbord betreft deze:
http://nl.msi.com/product/mb/970A-G46.html#/?div=Driver&os=Win7 64

MSI 970A-G46.

Als ik jou dus begrijp zou ik van die pagina (ook) de ASMedia USB 3.0 Driver moeten installeren?

Overigens is er ook een "ATI System Drivers for 7xx/8xx/SB7xx/SB8xx Series (except RS690, 740)" - betreft dit de software van het moederbord? De naam is enigszins misleidend daar waar ik een AMD Processor heb en een Nvidia kaart, zij praten over een ATI systeem driver (komt dit doordat AMD van Ati is? (of vice versa).

Het zijn System & Chipset Drivers. ATI is de chipset, heeft niks met je AMD CPU te maken of je video kaart.
Dus in principe installeren, maar mogelijk heeft de winkel dat gedaan?
Idem voor die USB3 anders kun je die poorten niet gebruiken. Die worden lang niet altijd automatisch geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Beste André,

De update/driver heeft niet geholpen.
De Driver van het horloge heb ik destijds wel geïnstalleerd, dus die zou gewoon nog geïnstalleerd moeten zijn.

Het probleem blijft bestaan dus.

Horloge is een Garmin Forerunner 210 HRM Teal.

Deinstaalleer alle USB poorten in configuratiescherm/software etc , herstart pc en laat ze opnieuw herkennen of herinstalleer ze weer.
Kijk energie beheer ook eens na of ze uitgeschakeld zijn.
Wordt een usb stick wel herkend op die poorten (zou dan ook niet mogen...)

Kan dat de-installeren van de USB poorten kwaad? bedoel, dien je dan werkelijk alles opnieuw te installeren dat is aangesloten via een USB ingang?
Hoe kan ik dit precies doen ? overigens herkent de computer mijn gewone opslag-usb stick (ook) al niet meer.

Wat toch wel frappant is, daar waar hij op een andere wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan