o.a. www.google.nl werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVi

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2003
Heb een geheel nieuwe installatie van Windows XP op een wat oudere pc gedaan.
Heb Iexplorer geupdate naar versie 10.

Voor de rest is het nog een kale installatie.

Het probleem is dat www.google.nl het niet doet, maar bijv. www.msn.com wel.

ping www.google.nl werkt en zo ook tracert.

Het probleem is met Iexplorer is dat ik niet kan zien waar het stokt.

Kan iemand mij verder helpen?

Mvg,

Hans Visser

omdat internet explorer 10 voor vista en 7 is niet voor xp

mvg macguy

Internet Explorer 10 op XP??
Dat lijkt me sterk. Verder dan IE8 krijg je 'm niet, zie (bijv.) ook deze webpagina

EDIT: macguy meldt hetzelfde.

Tijs.

thjs windows xp gaat tot IE8 raar he dat kan toch niet.
:eek:
mvg macguy

Foutje van mij, het is Iexplorer 8.

Deed het uit mijn hoofd maar heb net gekeken. :-(

@macguy: Het is gewoon de waarheid. :D Firefox wordt nog wel ontwikkeld voor (o.a.) XP, dus die gebruik ik (zowel zakelijk (de portable versie) als privé (de geïnstalleerde versie)).
@HansVi: Beetje jammer dit. Maar Google doet het hier wel, ook in Internet Explorer 8.
Ik zou haast vermoeden dat www.google.nl (of www.google.com) wordt omgeleid.
3 dingen zou ik doen (doe ze alle 3):
a. Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Kijk of inderdaad 1 (of beide) Google links worden omgeleid.
b. Reset Internet Explorer naar standaardwaarden:
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
tabblad Gevanceerd
knop Opnieuw instellen...
Zet ook het vinkje in Persoonlijke instellingen verwijderen
c. Installeer Service Pack 3: download-link

Succes,

Tijs.

Het is een nieuwe schone installatie zo het hosts bestand is niet aangepast.
Het is niet alleen google wat het niet doet.
Ook bijv. Windows update werkt niet.
Iexplorer staat al op de standaard waarden (schone installatie) maar heb alsnog alles gereset. Geen resultaat.
Het is Windows XP SP2 maar dan zou Iexplorer toch gewoon moeten werken.

Dat doet het ook wel, alleen sommige sites wel, maar velen niet.
Mijn vraag is, hoe kan ik zien waar het stokt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon beginnen met SP3 te installeren, dan kijken we wel verder. Voor hetzelfde geld accepteren Google etc. helemaal geen verbindingen vanaf pc's die niet op SP3 niveau zitten, want dat kunnen ze nagaan o.b.v. wat je browser stuurt naar hen.

EDIT, toevoeging: Verder de vraag of je Java en Flash Player wel hebt geïnstalleerd. Ook dat moet je doen (indien nog niet gedaan).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost, dankzij SP3.

heb wel aan de mogelijkheid gedacht dat er gecontroleerd werd maar wist niet wat daaraan te doen.

Vindt het toch wel vreemd dat ook Windows update niet werkte.

Desalnietemin, Tijs bedankt voor de medewerking.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat Windows Update niet werkte had je niet vermeld in welke posting dan ook. De support vanuit Microsoft voor XP pc's die (nog) niet op SP3 niveau waren is al jaren geleden gestopt, en nieuwere updates worden niet meer uitgebracht sinds ongeveer een jaar of zo (juni vorig jaar geloof ik). Met SP3 wordt ook een nieuwere versie van de Windows Update Client geïnstalleerd, en die zul je (naar ik aanneem) wel nodig hebben (gehad) om alle post-SP3 updates te installeren. Mocht je overigens zeker willen zijn dat je de meest recente versie van de Windows Update Agent hebt/krijgt, dan kun je hier kijken.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven, want hij heeft nu nog de status "De vraag is niet opgelost".

Tijs.

Dat Windows Update niet werkte had je niet vermeld in welke posting dan ook. De support vanuit Microsoft voor XP pc's die (nog) niet op SP3 niveau waren is al jaren geleden gestopt, en nieuwere updates worden niet meer uitgebracht sinds ongeveer een jaar of zo (juni vorig jaar geloof ik). Met SP3 wordt ook een nieuwere versie van de Windows Update Client geïnstalleerd, en die zul je (naar ik aanneem) wel nodig hebben (gehad) om alle post-SP3 updates te installeren. Mocht je overigens zeker willen zijn dat je de meest recente versie van de Windows Update Agent hebt/krijgt, dan kun je hier kijken.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven, want hij heeft nu nog de status "De vraag is niet opgelost".

Tijs.

Ook bijv. Windows update werkt niet. Zie 25 augustus 2015, 16:13

Inderdaad, stond er tussen. Probeer (in Internet Explorer 8) te verbinden met http://windowsupdate.microsoft.com
Kijk of je een download krijgt om te installeren. Kijk of je daarna via die zelfde website of via het automatische update-systeem weer updates kunt ontvangen.
En ga (daarna) ook naar die link van mijn vorige posting, om te zien of je (dan) de meest courante versie van de Windows Update Agent hebt en, indien niet, de nieuwste te kunnen installeren via de Fix-It voor XP.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan