O.b.v afdruk samenvoegen inhoud afhankelijk maken van persoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rvth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik ben penningmeester bij een vereniging en nu wil ik bijvoorbeeld de boetes die bepaalde leden ontvangen in een periode factureren. Om niet alles handmatig te doen wil ik met word in één keer de facturen maken, echter kom ik er niet uit hoe dit nog eenvoudig is realiseren.

Met 'afdruk samenvoegen' kan ik eenvoudig verschillende leden aanschrijven, maar nu wil ik dat per lid een andere inhoud naar voren komt gebaseerd op een excellijst. In deze lijst staan verschillende gegevens, maar de belangrijkste zijn: kaart, wedstrijd, kosten. Deze excellijst haal ik uit ons contributieprogramma, echter betekent het wel wanneer een lid vier kaarten heeft ontvangen hij ook vier keer als regel voorkomt. In dat geval wil ik dan ook vier regels in mijn factuur.

Ik heb al een beetje zoeken op de koppeling tussen excel en word, maar een oplossing zie ik daar niet tussen..

Wie o wie heeft er een idee? Alvast bedankt!
 
Dit is een mooi probleem.
Word haalt maar één regel uit de excellijst.
Ik zou een tweede excellijst maken (met macro) die alle regels overneemt.
Echter indien de persoon al voorkomt in excellijst2, dan wordt deze regel toegevoegd aan de al bestaande persoon (met een CR-LF).
Ik zou zelf de tweede lijst met vbscript maken want in excel lijkt me dit lastiger.
 
Was al een beetje bang dat het die richting op zou gaan...heb niet zoveel kaas gegeten van macro's en vbscript. Moet me daar toch echt eens in gaan verdiepen :(
Zeker geen andere oplossing?
 
Bedankt! Ik heb er al even mee zitten stoeien lukt mij nog niet helemaal om zo te krijgen, ik zit me nu ook iets meer te verdiepen in acces en vanuit daar moet het ook (makkelijker) mogelijk zijn. Ik ga er iig even mee aan de slag. Thanks :)
 
Hallo!
Je kunt in je samenvoegbestand diverse velden benoemen [zoals naam, adres, etc, dezelfde als de namen van de kolomkoppen in je excelbestand]. Je zou dan ook meerdere 'boete' velden kunnen maken [boete 1, boete 2 enz.]. Dan moeten die boetes natuurlijk wel in hetzelfde excel bestand bij dezelfde persoon staan. Neem net zoveel boetevelden als degene met de meeste boetes heeft.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes, Regine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan