O&O defrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hoi,

Al een klein tijdje gebruik ik O&O defrag. Programma werkt verder prima, en de prestaties van mn pctje blijft ook op peil. Echter viel mij wel iets op tijdens het defragmenteren iets op bij dit programma. Ik zag bij het zonealarm icoontje in de system tray continu een uitgaande signaal richting t internet gaan. Toen ik zonalarm opende bleek een service van O&O dit te doen. Toen ik bij zonealarm alle internet activiteiten op stop had gezet, stopte O&O ook met defragmenteren ( deed dit dus tijdens een defragmentatie ). Vervolgens liet ik zonealarm alle internetactiviteiten weer toe, en O&O ging spontaan verder met de defragmentatie. Toen het defragmenteren klaar was, stopte ook het uitgaande signaal van de service.

Ik vind het raar dat een defragmentatieprogramma een internetconnectie moet hebben om vervolgens mn pc te kunnen defragmenteren.

Weet iemand waarom O&O dit doet ? En zijn mijn bestanden nog wel veilig ?

alvast bedankt :)
 
Heeft O&O misschien de functie om remote computers (drives) over het netwerk te defragmenteren. (server edition) zoals Diskeeper dat ook doet bijvoorbeeld. Je kan eens kijken of er een service draait van o&o en eventueel met een progje als Active ports kijken op welke poort hij luistert en naar welk adres en poort hij contact legt (zal wel local host zijn).. http://www.download.com/3000-2085-10062969.html
Meestal als je die service stopt houd het programma er dan ook mee op (is wel het geval bij diskeeper) Je kan misschien wel een regel opgeven in je firewall om de poort te blokken waar hij op luistert en de service actief houden..

Indien o&o over deze functie beschikt en is legitime aangeschaft hoef je je geen zorgen te maken lijkt me.. Maar heb je het ergen van usenet, torrents of limewire weggeplukt als crack, mag je vraagtekens zetten bij die functie en je afvragen wat de cracker er nog meer heeft in ingepropt (denk aan rootkitjes).. :rolleyes:
 
22. When I start O&O Defrag, my firewall tells me that someone is trying to access my hard drive. How can I solve this problem?

The communication between the components of O&O Defrag (e.g. the Agent and the GUI) is based on TCP/IP. This communication takes place only internally, and doesn't access the internet. However, most firewalls are programmed to recognize internal IP communication, so you receive a warning message.

You don't have to turn off your firewall! Simply open up port 50300. Since O&O Defrag automatically checks access privileges, there can be no external access over this port even if you are connected to the internet.

Hier terug te lezen, vraag 22
http://www.oo-software.com/home//en/products/oodefrag/faq/index.php#toc_22
 
@ zippe: nee heb niet lopen klooien met cracks, dus dat is het in ieder geval niet :D

@ Confictius: hmm.. dus ik moet een poort opengooien ( simpel staat er dan ), en aangezien dat hier niet echt simpel gaat ( ben er ook niet bepaald een held in ), laat ik het zo voor als het is. Het is wel fijn om te weten dat niet de gegevens van mn schijf t internet opgeslingerd worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan