object centreren op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Beste,

ik ben al uren aan het zoeken om volgend probleem om te lossen.

Ik zou graag een afbeelding of een tabel (maakt niet uit) onafhankelijk van resolutie van beeldscherm, telkens willen laten centreren in het midden van het scherm.

Ik heb dergelijke manieren gevonden zoals padding-left en padding-right op auto te zetten maar niets werkt...

Kunnen jullie me verder helpen?

mischien dat je met precentages kunt werken dan is het bij elke resolutie gelijk.
welk programma gebruik je?

Je moet ook niet padding maar margin-right en margin-left op auto zetten. Of, kortweg, margin:0 auto; Dat et boven en onder de marge op 0 en links en rechts op automatisch.
Helaas kun je met die methode niet verticaal centreren.

Ik gebruik Visual Web Developper 2008 van microsoft.

Heb het ook reeds geprobeerd met margin maar dan kan ik bijvoorbeeld mijn navbar niet boven een afbeelding krijgen,, enkel met negatieve waarden van -395px ofzo...

Zonder de context, oftewel de site, te zien is deze vraag niet goed te beantwoorden.

Even googlen op "website verticaal en horizontaal centreren"
Mvg
Defietser

Ja komt allemaal in de buurt maar,, ik wil, als ik inzoom of uitzoom door ctrl+ +/- dat de afbeelding telkens op dezelfde plaats blijft staan, dus dat hij telkens mee verkleind of vergroot met de andere elementen mee...

met margin: 0 auto wordt alles inderdaad in het midden geplaatst en krijg ik al een deel van mijn gewenste resultaat maar, met welke codes moet ik dan vanaf daar mijn afbeelding gaan positioneren dat ik het hierboven vermelde effect krijg?

ik heb momenteel dit:

[XML]
#logo img
{
margin: 0 auto;
display:block;
margin-left:20%;
margin-top:40px;
}[/XML]

maar van zodra ik uitzoom, dan verschuift deze afbeelding naar links en bij sites zoals www.onemorething.nl , als je daar uitzoomt, verschuift alles mooi mee naar het midden

Het zou een stuk handiger zijn als je een link naar de site gaf. Het enige wat ik kan suggereren op basis van dat kleine stukje code is margin-left:20%; weghalen, je wilt het ding immers in het midden hebben, niet 20% van de linkerzijde. met die margin-left maak je in feite margin:0 auto; deels ongedaan.

je doet eerst margin: 0 auto en 2 regels verder ga je de margin weer veranderen...
dat klopt iig al niet volgens mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan