object functioneert niet goed in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietkierewiet

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
beste mensen,

ik ben bezig met het opzetten van een kleine internetsite.
hiervoor heb ik de object tag gebruikt.
nu werkt het allemaal top in firefox en in google chrome maar wederom (het gebeurt mij vaker) wilt IE niet meewerken.

als je mijn site in IE opent dan laad hij wel het object. maar niet de object style.
nu heb ik al even gekeken naar de style tag binnen object maar het lukte niet...

hieronder de codes die ik gebruik:

HTML:
<tr valign="top"><td class="content" width="570" height="315">
<object height="315" vspace="0" width="570" class="objectback" name="cont" data="home.htm" standby="een moment geduld, de pagina word geladen.."></object>
</td></tr>

Code:
de css code:

.objectback		{background-image:url(afbeeldingen/achtergrond.jpg); background-attachment:fixed; background-repeat:repeat-x; overflow-x:hidden; overflow-y:auto }

voor de liefhebbers:

www.tekenbureaujg.nl.tt

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

probeer die eens helemaal boven je document te zetten, in jou geval dus:

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Home</title>
<link href="kleuren.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css"> 
body {background-image:url(afbeeldingen/achtergrond.jpg); background-color:ddeefe; background-repeat:repeat-x}
</style>
<script type="text/JavaScript"> 
<!--
function MM_preloadImages() {var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}}

function MM_swapImgRestore() 
{var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;}

function MM_findObj(n, d) {var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length)
{d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;}
function MM_swapImage() {var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}}
//-->
</script>
</head>

<body>

Laatst bewerkt:
Hey,

ik heb de codes aangepast. maar helaas zonder resultaat... :(
misschien nog een andere optie?
ik had eerst de background bepaald in de pagina's zelf (dus in home, about me ect.)
het leek mij makkelijk om dit in ene te doen en toen kwam ik hierop.

een tweede optie die ik had bedacht was dat de pagina's een eigen body kregen maar ik had geen idee hoe ik dit moest aanpassen (ben nog een leek in css). is dit anders mogelijk? (dus mijn index krijgt style body1, de rest van de pagina's style body2).

opgelost

hey iedereen,

ik had gisteravond weer eens wat tijd dus ik heb even wat dingetjes opgezocht.
ik heb 2 verschillende bodys toegepast en nu werkt het allemaal :)

dit kan je doen door het volgende toe te passen in je CSS bestand
Code:
body#basis
body#advance

vervolgens kan je in elk document je body een id (basis of advance) geven.
nu kan ik makkelijk alles aanpassen mocht ik dit willen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan