• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Object library en binding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2015
Berichten
2
Beste mensen van Helpmij!

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum post, na jaren lang dankbaar gebruik te maken van de reeds aanwezige posts. Ik zit met de volgende vraag, want dit kan ik nergens expliciet vinden(misschien is het ook wel een hele domme vraag):

Ik ben bezig met het maken van een bestand waarbij je onder andere een planning kunt maken. Ik wil de activiteiten hiervan graag geautomatiseerd als afspraken kunnen in laten voeren in Outlook. Kan ik dan de object library aanvinken (via early binding) en werkt het dan ook op de PC van iemand anders of moeten zij dan ook de Object library aanvinken? Werkt dit niet, zou het dan via late binding wel werken? Ik kan er niet achter komen of het aanvinken van een Object library bestandsspecifiek is of PC specifiek.

Het zou mij enorm helpen om dit te weten te komen!

Met vriendelijke groet,
Luuk
 
Gebruik voor verschillende PC's de late verbinding. Daarmee voorkom je dat er versie-specifieke fouten ontstaan.
Met Createobject("outlook.application") wordt altijd de 'eigen' versie van de gebruiker geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
Nog een advies: Ontwikkel e.e.a. op de oudste Office versie die je gebruikers gebruiken, dan weet je zeker dat datgene wat jij in je programma gebruikt bij iedereen zal werken. Heb je die oude versie niet, zorg dan op zijn minst dat er iemand in je gebruikersgroepje zit die je lastig kunt vallen om te testen op compatibiliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan