Object of klasse ondersteunt de gebeurtenissenreeks niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Berichten
72
Beste Accessers,

Ik heb een database met bestandsindeling van Access 2000.
In de database zitten de nodige macro's die altijd perfect werkten, maar nu opeens niet meer.
Ik krijg bij allerlei opdrachten nu de melding "Object of klasse ondersteunt de gebeurtenissenreeks niet.".

De melding krijg ik voornamelijk als ik voorwaarden in een macro stel die naar een formulier verwijzen, maar ook als ik met de wizard een keuzelijst met invoervak aanmaak om een record in het formulier op te zoeken.

Heeft iemand hier dit misschien ook eens bij de hakken gehad? Gaat het hier om iets in de algemene instellingen in Access?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Vriendelijke groeten,

Chris
 
Laatst bewerkt:
Er zijn maar weinig dingen die zomaar opeens gebeuren; probeer eerst eens na te gaan wat je laatste wijziging is geweest in de db. Misschien heb je 'm gebruikt op een andere pc, waar andere bibliotheken op stonden bijvoorbeeld. Controleer in ieder geval je eigen bibliotheken. <Alt>+<F11>, <Extra>, <Verwijzigingen>. Kijk of er bibliotheken ontbreken. Nog iets wat je kunt doen: Via <Foutopsporing>, <db compileren> de fouten opsporen die er nog in de code zitten. Ook fouten op andere plekken in code kunnen foutmeldingen geven.
 
Dag Octafish,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen code in de db zitten; alleen macro's.
Ik heb gekeken naar de verwijzingen, maar er staan er zoveel in de lijst dat ik eigenlijk niet weet welke ik zou moeten aanvinken.
Zou jij misschien even in de bijlage willen kijken of jij het ziet?

Vriendelijke groet,

ChrisKnipsel.PNG
 
Oh ja, het schiet me nu te binnen dat ik onlangs ook Office 2010 heb ge-installeerd. Die ik gebruik ik niet, maar heeft dat misschien invloed?
 
Als je een oudere access versie gebruikt, dan ligt daar het probleem. In je verwijzingen staat een verwijzing naar de Access 14 Object library. Die is zo goed als zeker van Office 2010. Die moet je dan ook vervangen door de juiste versie.
 
Ik heb de db nog eens geopend op een identieke computer, waar nog geen Office 2010 op stond ge-installeerd en waar nog de Access 11 Object library stond aangevinkt. Daarop deed de db het ook niet meer.

Als ik hem nu in 2010 open, doet ie het inderdaad wel prima.
Ik denk dat ik dan maar beter aan 2010 kan gaan wennen.

Hartelijk dank.

Groeten,

Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan