• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Object (Picture) verbergen met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Dag forum gebruikers,

nu zit ik weer met een vraag en met de zoekfunctie hier heb ik niet direct een antwoord gevonden.

Ik zit met een aantal objecten (pictures) in een document. Door een bepaalde selectie te doen zou ik graag sommige van deze afbeeldingen verbergen. De selctie zelf zou ik doen met behulp van keuzerondjes die gekoppeld zijn aan een cel. als ik bijvoorbeeld 4 keuzerondjes zou hebben en deze koppel aan cel A1 zal daar de waarde 1, 2, 3 of 4 in komen.
Waarde 1 zou dan bijvoorbeeld "Picture 1" (de naam die Excel er automatisch aangeeft) en "Picture 2" verbergen, waarde 2 "Picture 3", "Picture 4" en "Picture 7" verbergen etc.

kan dit via een formule of moet (of eenvoudiger) in een VBA code te steken

de help functie van Excel heeft me ook niet echt verder geholpen

(hopelijk is mijn vraag duidelijk zonder voorbeeldbestandje, desnoods maak ik er wel eentje)

alvast bedankt voor eender welk antwoord

mvg,

heb zelf deze code in elkaar kunnen knutselen:

Code:
Sub Object_tonen()
'
'Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Picture 4")).Visible = True
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Picture 9")).Visible = True

'Application.ScreenUpdating = True

End Sub

wat moet ik toevoegen als ik bijvoorbeeld nu de celinhoud ook wil verbergen van bijvoorbeeld cel C3 (welke tekst bevat)?

hmmmm, ik ben echt wel een leek (lees prutser)

Je kunt dan de celeigenschappen aanpassen en de beveiliging op verbergen zetten, het veld dezelfde kleur te geven als de achtergrond en dan het werkblad te beveiligen.

Hieronder het voorbeeld bij een witte achtergrond:

Code:
    Selection.Locked = True
    Selection.FormulaHidden = True
    Selection.Font.ColorIndex = 2
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Exopad,

alvast bedankt voor je antwoord.
Is inderdaad een mogelijke oplossing. Maar bestaat er zo geen code zoals

Code:
[C3].Value.Visible = False

deze heb ik gebropbeerd maar werk totaal niet natuurlijk

Beste Experts,

ben nog even met de zoekfunctie van dit forum door een aantal topics gegaan en heel wat gevonden maar niet echt wat ik wil: de celinhoud verbergen zonder een rij te verbergen(kan inderdaad door de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond wat perfect werkt). Wat ik me nu gewoon afvraag is of er geen code bestaat zoals deze:

Code:
Rows("6:6").EntireRow.Hidden = False

deze werkt dus voor een rij maar niet voor één bepaalde cel

iemand?

Beste gebruikers,

ik heb het voorlopig opgelost met de oplossing van Exopad, door de font kleur aan te laten passen.

werkt dus perfect maar uit interesse laat ik de vraag nog even open staan met de hoop op toch nog een antwoord dat het mogelijk is de inhoud van een cel te verbergen.

heb het nog niet terug gevonden op dit forum en google vond ook niks dus zou me niet verwonderen moest het niet mogelijk zijn.

maar ja, jullie zijn de experts

Je kunt de inhoudt van een cel wel verbergen, deze is dan niet in de cel zichtbaar en hij wordt niet mee afgedrukt.
De inhoud van de cel is dan nog wel leesbaar in de formulebalk

onzichtbaar maken
Code:
[C3].NumberFormat = ";;;"

zichtbaar maken

Code:
[C3].NumberFormat = "General"

Niels

WOEHOEW, vreet wel bedankt Niels.

is dus dat wat ik zocht! Ongelooflijk

nogmaals bedankt

mvg