Object typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb deze vraag al enkele keren gesteld in verschillende problemen over het laatste jaar, maar heb nog steeds geen oplossing :(

Ik probeer iets dergelijks te doen (ctrl is een object)
Code:
                CType(ctrl, ctrl.GetType()).BackColor = colors.black

Ik krijg een fout bij die ctrl.GetType(). Hij doet het wel als ik hem ergens anders gebruik, dus het licht aan die ctype.

Wat ik dus probeer te doen is een object converteren naar het type dat het is zonder een hele select case list te maken die elk mogelijk control type afloopt...

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt :D

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/4x2877xb(VS.71).aspx

Visual Basic Language Reference
CType Function

Returns the result of explicitly converting an expression to a specified data type, object, structure, class, or interface.

CType(expression, typename)

Parts

expression
Any valid expression. If the value of expression is outside the range allowed by typename, an error occurs.
typename
Any expression that is legal within an As clause in a Dim statement, that is, the name of any data type, object, structure, class, or interface.

Remarks

CType is compiled inline, meaning the conversion code is part of the code that evaluates the expression. Execution is faster because there is no call to a procedure to accomplish the conversion.
Example

This example uses the CType function to convert an expression to the specified data type.
Copy Code

Dim MyNumber As Long
Dim MyNewType As Single
MyNumber = 1000
MyNewType = CType(MyNumber,Single) ' MyNewType is set to 1000.0.

Het tweede argument verwacht dus een datatype, en geen functie van een datatype.

edit: ik had niet helemaal goed gekeken, maar hier staat meer uitleg:
http://www.velocityreviews.com/forums/t75288-cant-use-gettype-in-2nd-param-of-ctype-function.html

Laatst bewerkt:
Ik heb alles doorgenomen, maar voor zover dat ik het begrijp is het dus onmogelijk om het zo te doen, en moet je wel met een select case gaan werken. Is dat correct?

Alvast bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan