Objecten alleen in diavoorstelling tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rIVENJE

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb gisteren een leuke presentatie gemaakt in Powerpoint, maar ik wil deze nog wat finetunen. Kortgezegd is het een dia met daarop een aantal rechthoeken met een term erin. Nu heb ik het met 'Animaties' voor elkaar gekregen dat elk rechthoek 'clickable' is en dat werkt prima. Stel dat er op een rechthoek 'Huis' staat en je klikt erop, komt er een afbeelding van een huis (ter grootte van de gehele dia) binnenvliegen, een klik op die afbeelding laat hem dan weer verdwijnen. Allemaal leuk en aardig, maar nu het probleem. Als ik deze presentatie in Diavoorstelling afspeel werkt het prima, maar ik wil hem ook gewoon kunnen bekijken, dus in de normale weergave van Powerpoint. De afbeelding van het huis blockt als het ware de echte content met die rechthoeken, omdat die laag er bovenop ligt. De afbeelding naar de achtergrond verplaatsen werkt niet, want dan verschijnt hij er ook achter als er op het rechthoek geklikt wordt. Mijn wens is eigenlijk die afbeelding te verbergen en hem pas laten verschijnen na die klik op het bijbehorende rechthoek. Ik hoop dat iemand hier weet hoe je zoiets kunt realiseren.

Waarom zou je dat doen? Hou 'm zolang je nog aan het werken bent in de presentatie op de achtergrond, zodat je de rest kunt opmaken/instellen, en breng hem, als je klaar bent, naar de voorgrond. Bovendien kun je elk element op je pagina met de tabtoets selecteren, en bewerken of naar voren halen. Je gaat denk ik een hoop tijd steken in een oplossing voor een simpel probleem...

Waarom zou je dat doen? Hou 'm zolang je nog aan het werken bent in de presentatie op de achtergrond, zodat je de rest kunt opmaken/instellen, en breng hem, als je klaar bent, naar de voorgrond. Bovendien kun je elk element op je pagina met de tabtoets selecteren, en bewerken of naar voren halen. Je gaat denk ik een hoop tijd steken in een oplossing voor een simpel probleem...

Omdat er meerdere mensen in moeten kunnen werken als ze willen, en het op z'n minst normaal moeten kunnen inzien. Een handleiding moeten schrijven dat ze eerst alle afbeeldingen naar de achtergrond moeten verschuiven is geen werkbare werkwijze. Ik hoopte dat er een simpele optie was waarmee je afbeelding slechts in een diavoorstelling laat verschijnen en elders verbergt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan