objecten in userform leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

markmeijrink

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Beste,

ik heb mijn userform2 (ik noem hem nu even userform2) vol met Textboxen, Comboboxen, Optionbuttons etc. Ik heb de boel zo geprogrameerd dat wanneer ik klaar ben met invoeren druk ik op de opslaanbutton welke de gegevens wegschrijft in een row van een excelsheet. Daarnaast opent userform3 waarin alle ingevoerde gegevens getoond worden in textboxen. Vervolgens is er de mogelijk om terug te gaan naar de invoer (wanneer er een foutje is gemaakt met invoeren) of de gegevens definitief op te slaan. Wanneer men voor de laatste mogelijkheid kiest begint het startscherm (userform1). Wanneer ik nu weer klik op de button "gegevens invoeren" verschijnt userform2 weer. Alleen zijn alle textboxen niet leeg. Hoe krijg ik userform2 weer in een startpositie?

Alvast dank,

M.v.gr. Mark

Af en toe komt het voor dat mensen zelf hun problemen al oplossen:D

Unload Me

Werkt prima:thumb:

M.v.gr. Mark

Maar of dat een slimme methode is........

een alternatief

Code:
Sub schoon()
   on error resume next
   for each cl in userform1.controls
     cb.value=""
   next
End Sub

Dag SNB,

zou je kunnen uitleggen waar het verschil in zit (tussen Unload Me en jouw alternatief?)

M.v.gr. Mark

Met unload haal je het hele userform uit het werkgeheugen van de computer. De volgende keer moet die dan opnieuw geladen worden :Userform1.show (duurt onnodig lang): dan worden nl. de gebeurtenissen Initialize en activate doorlopen. Met mijn code blijft het userform in het geheugen en zichtbaar en kunnen direkt nieuwe gegevens worden ingevoerd.

Laatst bewerkt:
Als je show niet moet gebruiken aangezien dat lang duurt. Wat is daar dan het alternatief voor?

snb Bedoeld hier dat het formulier steeds geladen moet worden.
Als je de code om het leeg te maken uit #3 gebruikt, hoef je het formulier niet te op nieuw te laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan