objective C beginner boek/tutorials?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
hallo allemaal,

ik wil graag aan de slag met het leren van objective-C. Ik heb reeds een boek van 'normaal' C gevonden aangezien de syntax erg vergelijkbaar is. Ik ben nu echter nog op zoek naar een goed boek of een goede tutorial/guide site voor objective-C.

Ik heb wel een aantal sites en boeken gevonden maar deze zijn eigenlijk niet geheel naar wens. Ik vroeg me zodoende af of iemand een suggestie voor mij had? Het liefst uit eigen ervaring.

Ik prefereer een boek/site voor een echte beginner, dus vanaf hello world tot gecompliceerdere programma's, inclusief tips voor editors en compilers etc etc

Iemand een suggestie? (en graag niet alleen de eerst 2 google results, want die heb ik zelf ook wel gevonden ;))

Alvast bedankt!

Ik heb een aantal van die "for dummies" boeken gezien en doorgekeken.
Mij leken ze erg fijn, al kan ik er absoluut NIET tegen als ze bij hello world beginnen :D!, maar voor u zal dat dus geen probleem zijn!
Er zit ook een makkelijke cd-rom bij.

Prijs valt ook wel mee 27 euro.
http://www.bol.com/nl/p/objective-c-for-dummies/1001004006912618/#product_images

PS: Ik heb het boek objective c Niet gezien/gelezen aangezien ik daar geen intresse voor toon.

bedankt voor je reactie, had deze zelf ook zien staan maar goed om te horen dat iemand ze ook al in heeft gezien.

op zich bedoelde ik dat 'hello world' figuurlijk, om aan te geven dat ik met nul C voorkennis begin. Ik ken op zich wel wat andere talen, maar het leek me makkelijk o vanaf het extreme begin opnieuw te beginnen om verwarring van syntax te voorkomen.

Nouja ik vind eigenlijk dat een taal moet beginnen met het uitleggen van de werkomgeving.

dan de verschillende datatypes (integer, string, double, long, etc.)

en dan vind ik hello world niet zo erg :P

Maar dat kan gewoon mijn mening zijn =)

Ja ik vind die boeken best lekker opgezet, makkelijk te lezen, simpel geschreven. Heb ze al vaker aangeraden en meestal bevallen ze prima!

ik heb even op google books gekeken en heb hem gevonden hoor: http://books.google.nl/books?id=wjK5QThdJ78C&printsec=frontcover&dq=objective+c+for+dummies&hl=nl&sa=X&ei=HaLGT8eOEoTBhAet2OzSBQ&ved=0CDkQ6AEwAA#v=onepage&q=objective%20c%20for%20dummies&f=false
dan kan je er even inkijken tot pagina 55 ofsow :D

Laatst bewerkt:
Voor beginners vind ik de "Learn Code The Hard Way" een handige serie
http://c.learncodethehardway.org/book/

Het is wel Engels en sommige dingen lijken een beetje niet van deze tijd (Spartaans) zoals zijn "regels" en het gebruik van een maar als je je er aan houd dan gaat het daadwerkelijk "In je vingers zitten"

Mij leken ze erg fijn, al kan ik er absoluut NIET tegen als ze bij hello world beginnen :D!, maar voor u zal dat dus geen probleem zijn!
De reden dat je altijd met "Hello World!" begint is niet om je zozeer basis kennis van de taal uit te leggen. De reden waarom mensen dat doen is om te kijken of alles werkt (de compiler, debuggen etc.). "Hello World!" is daardoor meestal de basisstap om op door te werken omdat dit aangeeft dat alles werkt. Vooral als je in talen zoals Java in de omgeving Eclipse gaat programmeren is dit een handige stap aangezien dat het instellen regelmatig bij mij fout gaat.

Ik ben nog van de "oude" stempel dat je eerst goed moet kunnen lopen voordat je kunt leren rennen.

Je geeft zelf aan dat je met 0 voorkennis van C begint

klopt, zelf dacht ik anders, ik heb namelijk op zich wel wat ervaring met procedural languages, maar ben toch meer van de oop... maar zal inderdaad eens een kijkje nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan